کاهش ۱۱ درصدی زندانیان مهریه در قزوین
کد خبر: 3755659
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

کاهش ۱۱ درصدی زندانیان مهریه در قزوین

گروه اجتماعی ــ رئیس سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین گفت: علیرغم افزایش قیمت سکه با اقدامات دستگاه قضایی استان ۱۱ درصد از شمار زندانی‌های مهریه قزوین کاهش یافت.

کاهش 11 درصدی زندانیان مهریه در قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کثیرلو امروز، 22 مهر در آیین تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین و معاون مالی و پشتیبانی دادگستری که در سالن عدالت دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طی چهار سال و چهار ماه خدمت در شهرستان قزوین به 174 هزار و 642 پرونده رسیدگی شد که رقم بسیار بالا و قابل‌توجه ای است.
وی ادامه داد: طی این مدت موجودی پرونده‌های محاکم خانواده شهرستان 38 درصد و مدت‌زمان اجرا 29 درصد کاهش یافت.
این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط ماهانه 120 پرونده اجرای احکام در شهرستان وجود داشت که تا حد ممکن تلاش شد از تعطیلی واحدهای تولیدی در راستای سیاست قضایی و اجرایی کشور جلوگیری شود.
حجت‌الاسلام کثیرلو بابیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضاییه الکترونیکی کردن دادرسی‌ها بود، اضافه کرد: اجرای کامل برنامه‌های مدیریت پرونده‌های قضایی و اتوماسیون اداری در کلیه دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین و حذف کاغذ یکی از برنامه‌های ما بود که با اجرای آن تمام اقدامات دستگاه قضایی در مدیریت به‌صورت مکانیزه و اداری انجام شد.
این مسئول عنوان کرد: یکی از اقدامات دیگر انجام‌شده اجرای طرح آرشیو بایگانی راکد و ارسال بیش از 70 هزار پرونده به بایگانی راکد بود.
وی گفت: درنتیجه این اقدامات 76 درصد ابلاغ‌های شهرستان به‌طور متوسط به‌صورت الکترونیک و در دادگاه‌های خانواده به بیش از 90 درصد نیز رسید.
این مسئول اضافه کرد: ابلاغ الکترونیک 90 درصدی کار بزرگی است که با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در حوزه شهرستان قزوین اجرای آن شتاب گرفت.
وی تشریح کرد: برگزاری جلسات دوره‌های آموزش و مدیریت پرونده‌های قضایی، استقرار تقریرنویسان در دادگاه‌ها، اتصال به شبکه دولت و ارسال انواع مکاتبات از طریق این شبکه و کاهش استعلام چندماه به چند ساعت، تشکیل جلسات آموزشی برای مأموران ابلاغ و بازدید مستمر از دادگاه‌های حقوقی، کیفری و سازمان زندان‌ها ازجمله اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده‌اند.
در پایان این مراسم از تلاش‌ها و زحمات حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در این سمت تقدیر شد و وی به‌عنوان معاون رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در امور حقوق شهروندی و علی شعبانی به‌عنوان رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین معرفی شدند.
همچنین محمد افشاری به‌عنوان معاون مالی و پشتیبانی دادگستری کل استان قزوین تقدیر و عباس علائیان به این سمت و معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان معارفه شد.

انتهای پیام

captcha