عکاس مسلمان در پی تغییر دیدگاه کانادایی‌ها
کد خبر: 3755717
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

عکاس مسلمان در پی تغییر دیدگاه کانادایی‌ها

گروه بین‌الملل - «عالیه یوسف» عکاس مسلمانی است که می‌کوشد با هنر عکاسی، دیدگاه مردم کانادا را نسبت به زنان مسلمان تغییر دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از سی‌.بی.‌سی؛ عالیه یوسف عکاس 23 ساله می‌کوشد با هنر عکاسی پیش فرض های نادرست مردم کانادا درباره زنان مسلمان را تغییر دهد.

خانواده یوسف وقتی که او 8 ساله بود از مصر به کانادا مهاجرت کردند و در جایی در حومه ونکوور ساکن شدند.
 
او می‌گوید: خیلی زود یاد گرفتم که هویت خود به عنوان یک دختر مسلمان را پنهان کنم. وقتی در مصر بودم با شور و اشتیاق از دین و ایمان خود صحبت می کردم، اما پس از ورود به کانادا به خاطر صحبت‌هایی که درباره مسلمانان می‌شد احساس می‌کردم که گذشته من برای مشارکت در جامعه کانادا مناسب نیست زیرا آنها به طور خودکار من را قضاوت می‌کردند.

خانم یوسف پس از قبولی در رشته عکاسی در تورنتو با خود فکر کرد که مسئولیت دارد نگاه منفی موجود نسبت به زنان مسلمان را تغییر دهد. این باور نادرست در جامعه کانادا وجود دارد که همه زنان مسلمان مورد ظلم واقع شده‌اند و اغلب سکوت پیشه می‌کنند، بر زندگی خود تسلط ندارند و تحت سلطه همسران خود هستند.

وی طرحی را با عنوان پروژه خواهران (Sisters Project) آغاز کرد و به عکاسی از 200 زن مسلمان در حین انجام کارهای روزمره آنان از قبیل خرید کردن، کار کردن در بیرون خانه، ورزش و باغبانی پرداخت.

وی هر هفته عکس‌ها و فیلم‌های خود را در اینترنت به اشتراک می‌گذارد. علاوه بر این، وی در نمایشگاه عکس ریرسون ( Ryerson Image Centre) در تورنتو آثار خود را به نمایش گذاشته است.

او امیدوار است از این راه بتواند فعالیت‌های متنوع زنان مسلمان را به مردم کانادا نشان دهد و تعصب و پیش‌داوری‌ها نسبت به زنان مسلمان و به طور کلی همه مسلمانان را از بین ببرد.
انتهای پیام
captcha