اجرای طرح آموزش قرآن در موکب‌های نجف تا کربلا
کد خبر: 3755718
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
از سوی اتحادیه لرستان انجام می‌گیرد؛

اجرای طرح آموزش قرآن در موکب‌های نجف تا کربلا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طرح آموزش قرآن از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی لرستان در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره مصوبات پنجمین جلسه هیئت مدیره و بازرسی این اتحادیه که با حضور اکثریت اعضا برپا شد، اظهار کرد: مقرر شد که مجموعه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان در جمع‌آوری نذورات نقدی و غیر نقدی مردم فعالیت داشته باشند و اتحادیه نیز ساماندهی، هدایت و راهبری حضور قرآنیان علاقه‌مند از بدنه مردمی را در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی عهده‌دار باشد.
وی ادامه داد: همچنین طرح آموزش قرائت قرآن، روخوانی و روان‌خوانی با بهره‌مندی از ظرفیت مؤسسات قرآنی ـ مردمی نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در مسیر پیاده‌روی از نجف تا کربلا در موکب‌ها در نظر گرفته شد.
امیدیان بیان کرد: در زمینه مدیران مؤسسات قرآنی و در راستای توانمندسازی و بازآموزی آنها دوره‌هایی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی، پژوهشی و آموزشی و آسیب‌شناسی مؤسسات قرآنی و رفع خلأهای شناسایی شده از دیگر خروجی‌های این جلسه بود.
وی ادامه داد: پس از اتمام جلسه‌، نشستی با حضور چهار نفر از شاگردان مرحوم غلامحسین وجودی، ‌به منظور جمع‌آوری خاطرات آنها در راستای برپایی همایش تجلیل از این شخصیت قرآنی و دریافت شاخص‌های اخلاقی و رفتاری و از زندگی این مرحوم قرآنی و رسیدن به برنامه جامع، انجام شد.
یادآور می‌شود، مرحوم غلامحسین وجودی، جلسات قرآن را با محوریت مسجد ایجاد کرد که نتیجه آن تربیت شاگردانی چون جهانبخش فرجی و حسن‌رضا مرادی است.
انتهای پیام

captcha