تقویت قدرت تعقل در دانش‌آموزان هدف مدارس صدراست
کد خبر: 3755744
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

تقویت قدرت تعقل در دانش‌آموزان هدف مدارس صدراست

گروه معارف - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد هدف مدارس علوم و معارف اسلامی (صدرا) را تقویت قدرت تعقل در دانش‌آموزان برشمرد.

هف مدارس علوم ومعارف اسلامی صدرا تقویت قدرت تعقل در دانش آموزان است

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمد شریف حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد صبح امروز، 22 مهر در جلسه شورای دبیران آموزشگاه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا شهرستان یزد اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند مورد عنایت خداوند کسی است که اندازه و قدر خود را بداند.
وی افزود: انسان تا مقام و جایگاه خود را درک نکند نمی‌تواند درست تصمیم بگیرد و در راه درست قدم بردارد و به سعادت واقعی برسد.
حسینی کوهستانی گفت: آنچه از آیات و روایات برداشت می‌شود، اوصاف جمیله بسیاری برای انسان داریم که یکی از این اوصاف جمیله خودباوری است.
وی تصریح کرد: قرآن کریم در رابطه با کسب علم در انسان تنها به دنبال عالم شدن انسان نیست بلکه به دنبال عاقل شدن انسان است.
وی با بیان اینکه علم و فکر در اختیار انسان است تا از طریق آن به عاقل شدن برسد افزود: اولین چیزی که خداوند خلق کرد عقل بود پس همه تکالیف بر محور عقل می‌چرخد و هدف پیامبران هم شکوفایی عقل در جامعه بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد هدف مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را تقویت قدرت تعقل در دانش‌آموزان برشمرد و با بیان اینکه جنگ امروز بر سر عقاید و تفکرات است افزود: دانش آموزان ما باید برای حضور فعال در این عرصه تربیت شوند.
حسینی کوهستانی تصریح کرد: معلمان باید مسائل روز جامعه را به صورت بسیار طریف و در خور فهم دانش‌آموزان برای آنان تبیین کنند تا بتوانند راه را بشناسند و تصمیم بگیرند.

انتهای پیام

captcha