سختی حفظ اشتغال موجود برای كارفرمایان/ تحریم‌های این دوره سخت‌تر از گذشته نیست
کد خبر: 3755815
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

سختی حفظ اشتغال موجود برای كارفرمایان/ تحریم‌های این دوره سخت‌تر از گذشته نیست

گروه اجتماعی ـ نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: در شرایط امروز اقتصاد کشور حفظ اشتغال موجود برای كارفرمایان بسیار سخت شده است و بسیاری از واحدها مجبور به کاهش نیروی انسانی برای حفظ و بقا خود هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی امروز، 22 مهرماه در همایش نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف شهرستان شیراز که در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: در شرایط امروز اقتصاد کشور بسیاری از واحدها مجبور به کاهش نیروی انسانی برای حفظ و بقا خود هستند و یا حتی ممکن است برخی از واحدها مجبور به تعطیلی موقت شوند که در این شرایط سخت و پیچیده واحدهای تولیدی به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که واحدها بتوانند بعد از مدت کوتاهی به طور مجدد فعال شده و ایجاد اشتغال کنند.
وی با اشاره به ریزش اشتغال در واحدها و تبعات آن درجامعه افزود: در اقتصاد کنونی ما کارفرمایان در کشور و استان مشکلات متعددی دارند که ضمن درک شرایط باید در هیئت‌های حل اختلاف تصمیم‌گیری شود که واحدهای تولیدی بتوانند بعد از گذشت بحران، مجدد فعال شده و روی پای خود بایستند.
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی صنایع غذایی و تبدیلی استان فارس ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون در حال پیگیری کمک‌های موثری برای واحدهای تولیدی کشور از سوی دولت هستیم.
رازقی اضافه کرد: اگر در شرایط امروز اقتصادی کشور شرایط زمانی و مکانی را درک و بر اساس آن تصمیمات مناسب گرفته نشود منافع ملی به خطر می‌افتد و آسیب‌پذیری ما بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات صنعت، صادرات و تولید در کشور ادامه داد: مشکلات پیش آمده در چند ماه اخیر بیش از خارج، متوجه داخل کشور است که به دلیل سیاست‌گذاری‌های نامناسب بر بحران کشور دامن زده شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس بیان كرد: تحریم‌های این دوره سخت‌تر از تحریم‌های گذشته نیست زیرا در این دوره کشورهای اروپا و بزرگ دنیا حامی برجام هستند اما وضعیت آشفته کشور به دلیل عملکرد بد سیاستگذاران است که کاهش پول ملی مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی ما ایجاد کرده است.
رازقی با بیان اینکه پیامد سیاست گذاری ها مواجه شدن با بیکاری شدید در کشور خواهد بود تصریح کرد: انتظار ما این است که نمایندگان کارفرمایان و اداره کار استان در جلسات مختلف از جمله شورای حل اختلاف شرکت می‌کنند این است که فضار مضاعف تحت عنوان دلسوزی را بر کارفرما تحمیل نکنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس افزود: وظیفه نماینده کارفرمایانی که در هیات های حل اختلاف شرکت می کنند دفاع از کارفرمایان و نه قضاوت است.
رازقی با بیان اینکه بر اساس پایش انجام شده در بهار امسال رتبه کسب و کار استان بین اول تا چهارم در کشور بوده است که این جای امیدواری است، گفت: علی‌رغم وضعیت مناسب استان فارس در فضای کسب و کار، امروز اقتصاد، صادرات و تولید کشور با وضعیت بحرانی روبه‌روست.
انتهای پیام

captcha