رشد فکری و روحی هر شهر در گرو برنامه‌های فرهنگی و هنری است
کد خبر: 3755827
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

رشد فکری و روحی هر شهر در گرو برنامه‌های فرهنگی و هنری است

گروه فرهنگی - نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برای ترمیم سینماهای ارومیه موفق به کسب بودجه از سوی وزیر ارشاد شدیم، گفت: امنیت، آرامش و رشد فکری و روحی شهر در گرو برنامه‌های هنری و فرهنگی است و ما باید قدردان اهالی فرهنگ باشیم.

رشد فکری و روحی شهر در گرو برنامه‌های هنری و فرهنگی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در محل مجتمع شهیدفرخی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: محیط‌های فرهنگی چون با دل انسان سخن می‌گویند، موجب شادی و آرامش روح می‌شوند.

وی بااشاره به اینکه امروز مدیران فرهنگی بسیار خوبی در استان به‌روی کار آمده‌اند، تصریح کرد: این مدیران فرهنگی موجب شده‌اند تا برنامه‌های فرهنگی بیش از پیش به‌خوبی در استان برگزار شوند و ما باید از کسانی که از مسائل فرهنگی و فولکلور آذربایجان حمایت می‌کنند، پشتیبانی کنیم.

بهادری بابیان اینکه تکم‌‌گردانی به‌عنوان یکی از سنت‌های دیرینه استان آذربایجان‌غربی است، افزود: این فرهنگ غنی نشان‌دهنده این است که در گذشته‌های دور چگونه مادران و پدران با زبان شعر و داستان به کودکان درس زندگی می‌دادند.

وی ادامه داد: امید است این جشنواره‌ها روز به روز بیشتر برگزار شده و مسائل فرهنگی و فرهنگ آذربایجان بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا روح مردم نیز با این فرهنگ غنی بیشتر آشنا شده و حتی بتوانیم بهره‌برداری‌های اقتصادی از این برنامه‌ها نیز به عمل آوریم تا از هنرمندان شهر حمایت شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه عاشیقی به‌عنوان موسیقی اصیل آذربایجان باید حمایت شود تا رنگ نبازد، خاطرنشان کرد: فرهنگ هر کشور و منطقه باعث می‌شود تا مردم حرفی برای زدن در دنیا داشته باشند ولی ضعف‌های بسیاری در زمینه فرهنگی داریم و از لحاظ منابع اقتصادی کمتر هزینه می‌شود.

وی بااشاره به اینکه برای ترمیم سینماهای ارومیه موفق به کسب بودجه از سوی وزیر ارشاد شدیم، گفت: امنیت، آرامش و رشد فکری و روحی شهر در گرو برنامه‌های هنری و فرهنگی است و ما باید قدردان اهالی فرهنگ باشیم.

انتهای پیام

captcha