امامزاده زینب خاتون(س) اقلید؛ میزبان سوگواری‌های ماه صفر
کد خبر: 3755838
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

امامزاده زینب خاتون(س) اقلید؛ میزبان سوگواری‌های ماه صفر

گروه اجتماعی ـ مراسم‌ سوگواری مناسبت‌های مذهبی ماه صفر در حرم امامزاده زینب خاتون(س) اقلید برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، مردم عزادار شهرستان اقلید در جوار آستان مقدس امامزاده زینب خاتون(س) این شهرستان عزاداری ماه حزن و اندوه را اقامه می‌کنند.
یكی از برنامه‌های سوگوار ایام صفر برگزاری شام غریبان حضرت رقیه(س) است هم‌زمان با پنجم ماه صفر با مداحی کربلایی محمد رفیعی در این آستان بر پا می‌شود.
مردم ولایتمدار این خطه از کشور، شب اربعین حسینی مصادف با 19 ماه صفر را نیز با مداحی کربلایی اکبر میرقدر و شام اربعین حسینی مصادف با 20 صفر را با مداحی کربلای عزت‌الله مسعودی به سوگ می‌نشینند.
سوگواره رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام رضا(ع) نیز در آستان امامزاده زینب خاتون(س) در شب 28 ماه صفر با مداحی کربلایی ابوالفضل مسعودی برگزار می‌شود.
در شب 29 ماه صفر نیز مردم اقلید با مداحی کربلایی محسن جمشیدی در سوگ شهادت امام رضا (ع) به مرثیه‌سرائی می‌پردازند و مراسم وداع با ماه محرم نیز صورت می‌گیرد.
در این جلسات که ساعت 8 شب آغاز می‌شود، حجت‌الاسلام حاجی حسینی به تبیین اهداف رسالت پیامبر، زندگی امام حسن(ع) و اهداف قیام عاشورا خواهد پرداخت و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اقلید و آستان امامزاده زینب خاتون س اقلید از عموم مردم برای شرکت در این جلسات عزاداری دعوت کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha