همسران شهدا سفیران سیره شهدا باشند
کد خبر: 3755854
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

همسران شهدا سفیران سیره شهدا باشند

گروه اجتماعی ــ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان با اشاره به اینکه همسران شهدا، نزدیک‌ترین افراد به این عزیزان بوده‌اند، عنوان کرد: همسران شهدا می‌توانند سفیران خوبی در انتقال سیره شهدا باشند.

همسران شهدا سفیران سیره شهدا باشند

به گزارش ایکنا از همدان، مجید صفدریان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان، یکشنبه، 22 مهر ماه در اردوی آموزشی همسران شهدا، اظهار کرد: شهدای این مرز و بوم ارزشمند ترین افراد جامعه هستند.

وی با بیان اینکه پدران، مادران، همسران و فرزندا شهدا جزء سرمایه‌های والای این انقلاب، نظام و مملکت هستند افزود: همسران شهدا، در دوران انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت(ع) و پس از آن هر زمان که این کشور نیاز به امنیت داشته است همراه و پشتیبان آنها بوده اند.

صفدریان اضافه کرد: پس از شهادت عزیزان خود نیز، مسئولیت زندگی را به تنهایی به دوش کشیده و تربیت فرزندان را به خوبی به انجام رسانده است به عبارتی اجر همسران شهدا نه تنها در همراهی با عزیزان خود بلکه پس از شهادت آنها نیز با تحمل صبر و استقامت قابل نمود است.

رئیس بنیاد شهید همدان با اشاره به اینکه همسران شهدا، نزدیک ترین افراد به این عزیزان بوده و تمام سجایای اخلاقی آنها را درک و لمس کرده اند گفت: همسران شهدا می‌توانند سفیران خوبی در انتقال سیره شهدا باشند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 120 تن از همسران شهدای همدان دار فانی را وداع گفته اند عنوان کرد: همسران شهدا اسوه صبر و ایثار هستند لذا می‌توانند مروج فرهنگ ایثار و استقامت و سفیران خوبی در انتقال سیره شهدا باشند. 

همسران و مادران شهدا الگوی کشور هستند

ناصر عارف، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز عنوان کرد: زنان بسیاری همواره در طول تاریخ، نقش‌های تأثیر گذاری ایفا کرده‌ و خوش درخشیده اند حتی برتر از برخی مردان.

وی افزود: از آغاز نهضت امام (ره) و انقلاب اسلامی زنان همواره دوشا دوش مردان در صحنه حضور داشته اند پس از آن نیز اوج نقش آفرینی زنان در هشت سال دفاع مقدس است.

عارف اضافه کرد: دل کندن مادری از فرزند خود و یا همسری از پدر فرزندان خود امری ساده و آسان نیست، اما همسران و مادران شهدا، عزیزان خود را برای دفاع از دین، وطن و استقرار قانون الهی و رسیدن به هدف والا راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرده اند.

مدیر کل بنیاد شهید استان با بیان اینکه نام مادران و همسران شهدا همواره در تاریخ ماندگار خواهد بود ادامه داد: همسران و مادران شهدا، قهرمانان و الگوی کشور هستند آنها با ایثارگری خود همچون شمع سوختند اما اجازه ندادند کانون خانواده از هم متلاشی شود.

انتهای پیام

captcha