جای درس اخلاق‌ بزرگان در حوزه خالی است/ شرایط ویژه کشور
کد خبر: 3755862
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: 

جای درس اخلاق‌ بزرگان در حوزه خالی است/ شرایط ویژه کشور

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی شرایط کنونی ایران و جهان را «شرایط ویژه» دانست و بر لزوم تقویت و گسترش درس‌های اخلاق در حوزه علمیه تاکید کرد. 

جای درس اخلاق‌ بزرگان در حوزه خالی است/ شرایط ویژه کشوربه گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی 22 مهر در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به درس اخلاق حضرت امام خمینی(ره)  گفت: آقای خمینی که درس اخلاق می‌گفتند، تا چند روز بعد، حوزه حال و هوای دیگری داشت و امروز جای این درس اخلاق‌ها در حوزه خالی است.

آیت‌الله شبیری زنجانی با تبیین نقش علماء در ترویج اخلاق بیان کرد: وقتی که گذشته حوزه را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که در مناطق مختلف کشور، رؤیت علماء برای هدایت مردم کافی بود و مردم از رفتار علما و روحانیون درس می‌گرفتند.
ایشان نپرداختن به سیره حضرات معصومین(ع) و علمای شیعه را یکی از دلایل کمرنگ شدن مباحث اخلاقی دانست و افزود: باید برای طلبه‌ها مجلسی تشکیل شود و سخنرانان با استناد به روایت‌های نورانی و سیره بزرگان مباحث اخلاقی را شرح دهند.

آیت‌الله شبیری زنجانی با اشاره به تعطیلی درس‌های حوزه در روزهای پایانی هفته، از طلبه‌ها خواستند با مطالعه سیره علماء، عوامل موفقیت آنان و روش برخورد با مردم و جامعه را بررسی کنند.
این مرجع تقلید افزود: این روش مطالعه باعث می‌شود طلبه هم از فرصت عمرش بهره ببرد و هم خستگی مطالعات روزهای گذشته را نداشته باشد.

انتهای پیام

captcha