مرکز آموزش زبان فارسی در روسیه راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3755885
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱

مرکز آموزش زبان فارسی در روسیه راه‌اندازی می‌شود

معاون بین الملل دانشگاه رودن مسکو گفت: آماده سازی دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور بواسطه آموزش زبان کشور مورد نظر اهمیت بسیاری دارد از این رو در دانشگاه رودن روسیه مرکزی برای تدریس زبان فارسی راه اندازی شده است.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: لاریسا یفرمووا امروز یکشنبه درهمایش همکاری های علمی و فرهنگی ایران و روسیه ظرفیت ها و چشم انداز درباره اهمیت گسترش روابط تحصیلی میان با سایر کشورها اظهار کرد: همکاری های تحصیلی سبب تقویت روابط سیاسی،اقتصادی و نظامی میان کشور های ایران و روسیه می شود.
وی در این مراسم که در محل دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، افزود: این کنفرانس به عنوان اولین همایش میان دانشگاه رودن روسیه و مذاهب اسلامی ایران برگزار شد که با توجه به استقبال روسای هردو دانشگاه قرار است همکاری های گسترده ای در زمینه تبادل دانشجو میان این دو کشور انجام شود.
معاون بین الملل دانشگاه رودن برقراری ارتباط میان ایران و روسیه را از سال 1960 میلادی تاکنون میان 20 دانشگاه روسی و 13 دانشگاه ایرانی دانست و از برگزاری یک کنفرانس در مسکو به منظور تقویت همکاری های علمی و تحصیلی خبر داد.

** زبان فارسی در دانشگاه های روسیه تدریس می شود
لوون جاگاریان سفیر تام الاختیار فدراسیون روسیه در ایران در ادامه مراسم در باره اهمیت تبادل دانشجو در تهران و مسکو اظهار کرد: با توجه به علاقه فدراسیون روسیه به آموزش زبان خارجی بویژه فارسی، تمامی کارمندان روسیه مقیم ایران به زبان فارسی تسلط دارند.
وی افزود: در چهار سال گذشته دیدارهای بسیاری میان رهبرجمهوری اسلامی ایران و پوتین رئیس جمهوری روسیه شکل گرفت که نشان دهنده تمایل این رهبران به توسعه ارتباط است.
وی ایران و روسیه را در عرصه های سیاسی، نظامی و اقتصادی در یک سنگر دانست و گفت: با توجه به تقویت همکاری میان این دو کشور آموزش زبان فارسی در بیشتر دانشگاه های روسیه انجام می شود.

انتهای پیام

captcha