پیاده‌روی اربعین حسینی؛ بزرگترین حرکت و اجتماع انسانی
کد خبر: 3755888
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴

پیاده‌روی اربعین حسینی؛ بزرگترین حرکت و اجتماع انسانی

گروه اجتماعی- فرماندار شهرستان سقز با اشاره به اینکه در جاده‌های اربعین، چیزی فراتر از وحدت در حال شکل‌گیری است، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگترین حرکت و اجتماع انسانی است.

پیاده‌روی اربعین حسینی؛ بزرگترین حرکت و اجتماع انسانی

به گزارش ایکنا از کردستان، کامیل کریمیان، فرماندار سقز امروز، 22 مهرماه در جلسه ستاد پشتیبانی و استقبال از زائرین اربعین حسینی (ع) در سالن اجتماعات فرمانداری سقز برگزار شد، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگترین حرکت و اجتماع انسانی است.
وی افزود: بسیاری از بزرگان دین اسلام، امام حسین (ع) را عامل وحدت آفرین مسلمانان می‌دانند و محبت و عشق به حسین (ع) تنها مختص شیعیان نیست.
کریمیان عنوان کرد: در جاده‌های اربعین، چیزی فراتر از وحدت در حال شکل گیری است و آن همدلی میان مسلمانان و آزادگان جهان است.
وی با بیان اینکه استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی، اقدامی معنوی است از ادارات خواست تا در راستای کمک‌های معنوی و مادی این ستاد را همکاری کنند.
سرهنگ احمدی، جانشین فرماندهی سپاه گفت: سال گذشته ۱۸ هزار زائر اربعین از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل از مسیر سقز به سمت کربلا حرکت کردند و ۴ هزار نفر شبانه در زائرسرای سپاه اسکان داده شدند و پیش‌بینی امسال ۱۵ هزار زائر است.
وی عنوان کرد: زائرسرای سپاه شهرستان سقز برای اسکان، استقبال و پذیرایی از زائران آماده است و از ادارات انتظار داریم سپاه را در جهت این حرکت معنوی یاری دهند.
احمدی با تأکید برهمکاری وهمدلی کلیه ادارت در استقبال ازبرگزاری این مراسم باشکوه یادآور شد: برای تهیه بخشی از اقلام فرهنگی و بسته آموزشی برای زائران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قول مساعد دادند.
انتهای پیام

captcha