شام شهادت حضرت رقیه در امامزاده ابراهیم(ع) نایین
کد خبر: 3755895
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
با حضور دختران ۳ تا ۷ سال برگزار شد؛

شام شهادت حضرت رقیه در امامزاده ابراهیم(ع) نایین

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) با همکاری مجمع جهانی خادمین حضرت رقیه، بنت‌الحسین(س) شب گذشته، 22 مهر در آستان مقدّس حضرت ابراهیم(ع) نایین برگزار شد.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجادی، امام جمعه نایین در این مراسم با اشاره به بازسازی امامزاده سیدابراهیم(ع) نایین گفت: امروز تلاش برخی از تکفیری‌ها و داعشی‌ها در جهت تضعیف جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بین مسلمانان جامعه بوده و امروز وظیفه ما است که جایگاه امامزادگان را به‌خوبی بشناسیم چرا که منزلگاه بزرگان در بین شیعیان بسیار والا است، حتی اهل تسنن نیز به ائمه اطهار(ع) ارادت داشته و احترامی ویژه برای جایگاه آن بزرگواران قائل بودند.

نماینده ولی فقیه نایین به بیان جایگاه ویژه و ولایی اهل بیت(ع) نزد شیعیان اشاره کرد و افزود: اهل بیت(ع) نزد خداوند مقرب هستند و خداوند متعال بعد از ائمه معصومین(ع) به امامزادگان جایگاه ارزشمند علم و معرفت بخشیدند.

وی با اشاره به این مطلب که در تکریم امامزادگان توجه به جنبه‌های معرفت و مودت ضروری است، افزود: وجود امامزادگان یکی از مصادیق مودت بوده و لازم است مردم را در توجه به این امر آگاهی دهیم تا به فرزندان ائمه(ع) مودت و مهربانی داشته باشند.

سجادی، با اشاره به اینکه دختر سه ساله امام حسین(ع) با زندگی کوتاه خود، درس‌های بزرگی می‌دهد، گفت: مبارزه با ظلم، صبر در مشکلات و مصائب از جمله این درس‌ها است ولی مهمتر از همه این درس‌ها درس بزرگ آن حضرت به همه ما این است که باید مشتاق دیدار امام زمان خود باشیم.

وی در پایان گفت: بی‌تابی حضرت رقیه(س) برای سختی‌ها و مصائب خودش نبود بلکه برای اشتیاق به دیدار روی امام زمان(عج) خود بوده است و ما باید این درس بزرگ را از سه ساله امام حسین(ع) بیاموزیم.

در ادامه مراسم، ذاکرین اهل بیت(ع) با ذکر مرثیه و عزاداران حسینی با اشک‌هایی که در ماتم دختر سه ساله امام حسین(ع) با هدف ارج نهادن به مقام شامخ آن حضرت(س) ظهور فرج را از باب‌الحوائج طلب کردند.

در حاشیه مراسم دردانه‌هایی بودند که تصویرشان زینت‌بخش مجلس شده بود؛ کسانی که محتاج دستان پر مهر و محبت عاشقانی بود که برای سه ساله حسین(ع) بر سینه می‌زدند. آری، کودکان یتیم؛ کودکانی که امروز در سایه ناملایمتی‌ها باید رنج‌ها و دردهای زیادی را تحمل کنند و چشم انتظار دستان مهربان هستند.

در این مراسم بزرگترین سفره حضرت رقیه(س) با حضور دختران ۳ تا ۷ سال برپا شد و عزاداران و دوستداران آن حضرت در پایان بر سر سفره اطعام پذیرایی شدند.

گفتنی است، امامزاده ابراهیم‌(ع) در 10 کیلومتری شهرستان نایین واقع شده است.

فاطمه محمدی

انتهای پیام

captcha