آموزش ۱۶۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «نور ارم» تبریز
کد خبر: 3755901
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

آموزش ۱۶۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «نور ارم» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی نور ارم تبریز، با بیان اینکه ۱۶۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

 آموزش 160 قرآن آموز در مؤسسه «نور ارم» تبریز

کریم درخشانی، مدیر موسسه قرآنی نور ارم تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 160 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: افـراد بـسـيـارى هـسـتند كه قرآن را مى‌توانند بخوانند، ولى در سليس و روان خواندن آن دچار مشكل هستند و چه بسا اين امر، باعث نخواندن قرآن و درنتيجه دلسردى آنان شده است، در حالى كه علاقه به خواندن و انس با اين كتاب الهى دارند.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این مؤسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنّی نونهال و نوجوان در کلاس های آموزشی حاضر می‌شوند.
درخشانی، قرآن كریم را برترین هدیه پروردگار به بشر دانست و ادامه داد: قرآن كریم، برترین و بالاترین هدیه حضرت احدیّت به بشر است و حفظ آن یكی از توفیقات بزرگ الهی به حساب می آید كه شامل حال هر كسی نمی‎شود. استعداد، آمادگی، لیاقت، توفیق، سعادت، عنایت و افاضت باعث می‎شود خداوند متعال، این نعمت بزرگ را به فرد عطا فرماید و سعادتمندترین افراد كسانی هستند كه پس از حفظ قرآن کریم، آن را از دست ندهند و درون خود را از گنج‎های بیكران قرآن کریم خالی ننمایند.
مدیر مؤسسه قرآنی نور ارم تبریز، از اولین قدم را در راه قرائت قرآن گفت و یادآور شد: اولین قدم را در راه قرائت قرآن که بسیار مهم است، شناخت صدا می دانند یعنی نخست قاری قرآن صدایش را بشناسد و سپس به ساختن صدای خود(صدا سازی) بپردازد.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: هركس پيش از بلوغ قرآن بخواند، در كودكى به او حكمت داده شده است.
درخشانی، ضمن بارگو نمودن نفش فرهنگسازی در امر آموزش و يادگيری تاکید کرد: توجه به فرهنگ آموزش قرآن در كشورهای مشرق زمين يک نياز اساسی است؛ زيرا كه اين كشورها از جمله ايران، بسياری از رفتار و حتی افكار خود را از فرهنگ دينی و مذهبی، ادبيات، عرفان خود به دست می‌آورند. بی توجه به فرهنگسازی در امر آموزش و يادگيری باعث می‌شود كه تعليم و تربيت از عمق لازم برخوردار نباشد و به مرور کارکرد خود را از دست بدهد. اساس موفقيت پيامبر اعظم(ص) و بزرگان دينی و همچنين آيات روح بخش قرآن توجه ويژه به عامل فرهنگسازی است.

انتهای پیام

captcha