جلسات سنتی قرآن در چهارمحال و بختیاری شناسنامه‌دار می‌شوند
کد خبر: 3755907
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

جلسات سنتی قرآن در چهارمحال و بختیاری شناسنامه‌دار می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از شناسنامه‌دار شدن جلسات سنتی و خانگی در سطح استان خبر داد و گفت: جلسات قرآنی شناسنامه‌دار حمایت می‌شوند.

جلسات سنتی قرآن در چهارمحال و بختیاری شناسنامه دار می شوند

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، گفت: اداره امور قرآنی استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مبنی بر تقویت محافل و جلسات قرآنی و به منظور توسعه آموزش همگانی و ایجاد فضای انس با قرآن کریم در همه محلات، شهرها و روستاهای استان «جلسات سنتی قرائت، حفظ، و تفسیر قرآن کریم»، را شناسایی، ساماندهی و برای آن‌ها شناسنامه صادر می‌کند.
وی افزود: در زمان اجرای این طرح، جلسات سنتی قرآن کریم در سراسر استان با توجه به سطح و رشته فعالیت و شرایط عام و اختصاصی مدرسین و مخاطبین، شناسایی و طبقه‌بندی شده و پس از بررسی دقیق وضعیت آنها از طریق اداره امور قرآنی استان نسبت به صدور شناسنامه برای هریک اقدام می‌شود.
تقی‌پور با اشاره به اینکه جلسات قرآن محلی پس از انقلاب رشد چشمگیری داشته و بسیاری از نخبگان قرآنی از دل همین جلسات درخشیدند، بیان کرد: جلسات قرآن محلی در واقع پایگاه و خط مقدم نشر قرآن در کشور است چرا که بدون هیچ چشم‌داشتی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن فعالیت می‌کنند.
وی گفت: مسئولان جلسات قرآن محلی پس از اعلام اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان می توانند با مراجعه به این اداره و یا مراجعه به ادارات شهرستان و تکمیل فرم اطلاعات جلسات و اعضاء جلسات قرآن محلی نسبت به دریافت شناسنامه جلسات قرآنی خود اقدام کنند.
رئیس اداره امور قرآنی در توضیح تفاوت جلسات قرآن محلی شناسنامه‌دار و فاقد شناسنامه گفت: حمایت‌های اداره امور قرآنی اعم از حمایت‌های آموزشی و مادی از جلساتی صورت می‌گیرد که شناسنامه‌دار شوند.

انتهای پیام

captcha