مسجد مختص نماز جماعت نیست
کد خبر: 3755921
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

مسجد مختص نماز جماعت نیست

گروه معارف - مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر اصلاح روش‌های ناکارآمد در حوزه تبلیغ گفت: مسجد مختص نماز جماعت نیست و در حوزه فرهنگی، تربیتی، اخلاقی، مشاوره خانواده و ... می‌توان از آن استفاده کرد.

مسجد مختص به نماز جماعت نیست

به گزارش ایکنا هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، بعدازظهر یکشنبه ۲۲ مهرماه در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاسک در سخنانی اظهار کرد: در سوره مبارکه احزاب آیه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ. وَکَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» به چشم می‌خورد و بایستی در آن درنگ کرد و آن را در مسیر تبلیغ دین مدنظر قرار دهیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: اگر تبلیغات دینی از استمرار و دوام لازم برخوردار نباشد، برنامه‌های فرهنگی اثربخش نخواهد بود.
حجت‌الاسلام انصاری راد بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی امروز بعضاً، برنامه‌هایی کوتاه‌مدت و زودگذر است، شبکه تبلیغ برنامه‌هایی را اجرا کنند که دامنه‌دار و گسترده باشد، همه پیام‌های الهی برای بشریت درس و عبرت است و در حوزه تفسیر قرآن کریم نباید به برنامه کوتاه‌مدت بسنده کرد.
حجت‌الاسلام انصاری راد، با اشاره به رسالت تبلیغ دین مبین اسلام ابراز کرد: ۱۲۴ هزار پیامبر، دین خدا را تبلیغ کردند و نیاز‌های مردم را متناسب با آیات و دستورات الهی برآورده می‌کردند و امروز شبکه تبلیغ، باید همانند پیامبران الهی و امام(ره) و رهبر معظم انقلاب عمل کنند و هیچ ترس و خوفی در برابر هجمه سنگین دشمنان از خود نشان ندهند.
این مسئول در ادامه اظهار کرد: امروز مواجهه با جبهه معارض انقلاب هستیم و دشمن همه امکانات و ظرفیت‌های خود را بکار گرفته و درصدد است تا فرهنگ دینی و اسلامی از اذهان بیدار جوانان انقلابی بگیرد و ضرورت دارد همه اقشار مختلف مردمی هوشیار باشند.
وی تصریح کرد: در مسیر تبلیغ مشکلات فراوانی وجود دارد و می‌طلبد با یک مدیریت قوی در حوزه مسائل فرهنگی بر همه مشکلات چیره مسلط شویم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، مخاطب شناسی را از فاکتور‌های مهم تبلیغ برشمرد و افزود: امروز خیلی از روش‌های تبلیغ، به جهت منبر‌های طولانی مبلغان ناکارآمد است و پاسخگوی نیاز‌های جوانان نیست لذا باید جلسات پرسش و پاسخ به برنامه‌های فرهنگی روحانیان بیش‌ازپیش اضافه و جایگزین منبر‌های طولانی شود.
وی همچنین گرایش به مسجد محور در تبلیغات دینی مثمر خواند و افزود: مسجد کارکرد‌های متفاوتی دارد و از صدر اسلام این مرکز دینی پایگاه بزرگ فرهنگی بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: مسجد مختص به نماز جماعت نیست و در حوزه فرهنگی، تربیتی، اخلاقی، مشاوره خانواده و ... می‌توان از آن به نحو شایسته استفاده کرد.
حجت‌الاسلام انصاری راد همچنین به هجوم ماهواره‌ها اشاره و تصریح کرد: سلاح دشمن در جنگ نرم ماهواره است و ۱۸ هزار شبکه ماهواره‌ای در جهان وجود دارد و از این تعداد، سه هزار شبکه مخرب در فضای ایران فعال هستند که ۲۰۰ کانال مستهجن برای منحرف کردن کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است.
وی در پایان گفت: باید جوانان و نوجوانان را آگاه و از همه ظرفیت‌های مدرن تولید محتوای فرهنگی کرده تا بتوانیم با این هجمه‌ها مقابله کنیم.
انتهای پیام.

captcha