تقويت مهارت‌های فرزندپروری به‌منظور جلوگيری از ابتلای فرزندان به مشكلات روحی
کد خبر: 3755927
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

تقويت مهارت‌های فرزندپروری به‌منظور جلوگيری از ابتلای فرزندان به مشكلات روحی

گروه اجتماعی - عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: تقويت مهارت‌های فرزندپروری در جلوگيری از ابتلای فرزندان به مشكلات روحی بسيار از اهميت بسزایی برخوردار است.

تقويت مهارت‌هاي فرزند پروري در جلوگيري از ابتلاي فرزندان به مشكلات روحي

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، كاوه حجت، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اهمیت مؤلفه‌های سلامت روان اظهار کرد: تلاش برای خودشكوفایی، درك صحیح از واقعیت، نگرش واقع بینانه نسبت به خود و محیط اطراف، انتخاب سبك زندگی سالم نظیر داشتن خواب منظم، استفاده سالم از فضای مجازی، مصرف غذای سالم، انجام حركات ورزشی، تقویت ارزش‌ها و باورهای معنوی و فرهنگی از جمله مؤلفه های مهم سلامت روان به شمار می رود.
وی افزود: با وجود آن كه ١٥ تا ٢٠ درصد افراد جامعه از مشكلات سلامت روان رنج می برند، سه سطح پیشگیری می تواند در این زمینه حایز اهمیت باشد.
کاوه عنوان كرد: در زمینه پیشگیری اولیه ، تقویت مهارت های فرزند پروری در جلوگیری از ابتلای فرزندان به مشكلات روحی بسیار پر اهمیت است.
وی اظهارکرد: در پیشگیری ثانویه ، شناسایی به موقع بیماری های روانپزشكی شایع نظیر افسردگی ، اضطراب و اختلالات شخصیت می تواند عوارض این بیماری ها را كاهش دهد.
وی بیان كرد: درآخرین سطح پیشگیری كمك به بیماران مزمن روانی و ارائه آموزش های لازم به خانواده ها می تواند بار بیماری بر خانواده های این بیماران را كاهش دهد.
به گفته وی، آگاه سازی مردم نسبت به مسئله سلامت روان از طریق سیاست گذاری های بهداشتی و رسانه ای و ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه بسیار پراهمیت است.
انتهای پیام.

captcha