پیاده‌روی اربعین محور وحدت مسلمانان شود
کد خبر: 3755933
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

پیاده‌روی اربعین محور وحدت مسلمانان شود

گروه اجتماعی - امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: مراسم راهپیمایی اربعین هشداری برای دشمنان اسلام دارد که دست از توطئه علیه مسلمانان بردارند و بدانند اگر مسلمانان در برابر استکبار جهانی متحد شوند، دشمنان هیچ‌ کاری نمی‌توانند بکنند.

پیاده‌روی اربعین محور وحدت مسلمانان شود

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: به طور ویژه اربعین امام حسین(ع) زیارت دارد و شما هیچ‌کدام از ائمه و پیشوایان دین را نخواهید  یافت که زیارت اربعین داشته باشند. در واقع زیارت اربعین یک سنت دیرینه 1400 ساله است.
وی افزود: راهپیمایی اربعین را می‌توان بزرگ‌ترین تظاهرات و راهپیمایی تاریخ جهان آن هم با انگیزه ایمانی و معنوی نامگذاری کرد.
امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تأثیر جهانی این راهپیمایی وحدت آن است، بیان کرد: بیست میلیون جمعیت از صنف‌ها، ادیان و اغیار مختلف مسلمان، مسیحی و یهودی به زیارت امام حسین می‌آیند. این راهپیمایی تزکیه‌ای در نفوس مردم، جوانان و جهان اسلام ایجاد می‌کند و نمایش قدرت در صحنه بین‌الملل است.
رهبر ادامه داد: این معجزه تاریخ و در واقع احیای عاشورا و زنده نگه داشتن کربلا و یاد امام حسین است که در هیچ جای دنیا دیده نشده و حتی نمی‌توان آن را تصور کرد. در راهیمایی اربعین انسان‌های آزاده، والا وخالص را می‌بینیم که با پول و هزینه خودشان به زیارت رفته و مردم هم از جیب خود از زوار پذیرایی می‌کنند و این واقعاً بی‌سابقه است.
وی افزود: روزنامه واشنگتن پست از راهپیمایی اربعین به عنوان اعجاز و معجزه یاد می‌کند و از عظمت آن سخن به میان می آورد. این راهپیمایی پیامی است برای جهان اسلام و هشداری برای دشمنان اسلام دارد که دست از توطئه علیه مسلمانان بردارند و بدانند اگر مسلمانان در برابر استکبار جهانی متحد شوند، دشمنان هیچ‌ کاری نمی‌توانند بکنند.
وی گفت: سال گذشته گزارشی از یک مسیحی ارتدکس را به نام پروفسور الکساندر دوگین از کشور روسیه خواندم که برای اربعین به کربلا رفته و مطالب مفصلی درباره راهپیمایی اربعین نوشته بود که پیاده‌روی اربعین شبیه یک حادثه آخرالزمانی و مقدمه تحول جهانی است.
رهبر اظهار کرد: این راهپیمایی حرکتی است فرادولتی، فراملی و فرا کشوری و حرکتی نیست که دولت‌ها بتوانند آن را رقم بزنند. البته اینجا دو دولت ایران و عراق هستند که در صحنه‌ حضور دارند. اینکه اگر این حرکت به خوبی برگزار شود، هماهنگی دولت‌هایی را که در این موضوع دخیل‌اند می‌طلبد.
امام‌جمعه موقت اصفهان بیان کرد: تسهیلات و امکانات را کشورهای متداخل در این جریان یعنی ایران و عراق تا جایی که توانستند فراهم کرده‌ و می‌کنند اما من معتقدم مدیریت اصلی این راهپیمایی را خود سیدالشهدا انجام می‌دهند. این جاذبه عشق امام حسین است که مردم را به آنجا می‌کشد و باید این وحدت را با شعارهای واحد، که همان لبیک به امام حسین است، حفظ کرد.
انتهای پیام

captcha