نقطه به نقطه می‌دانیم کجا نیاز وجود دارد/ تأمین 60 هزار نسخه بیماران سرطانی
کد خبر: 3755957
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
مخبر دزفولی:

نقطه به نقطه می‌دانیم کجا نیاز وجود دارد/ تأمین 60 هزار نسخه بیماران سرطانی

گروه سلامت ــ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، با اشاره به ورود این ستاد به حوزه خیریه سلامت، گفت: نباید نقطه‌ای از کشور از خدمات بهداشتی و درمانی محروم بماند بر همین اساس، ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه سلامت و ارائه خدمت به مناطقی که فاقد هرگونه امکانات بهداشتی و درمانی هستند وارد شده است.

ارائه خدمات درمانی به محرومان و مناطق فاقد امکانات/ تأمین 60 هزار نسخه بیماران سرطانیمحمد مخبردزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به ورود این ستاد به حوزه خیریه سلامت اظهار کرد: کار‌های این ستاد با هماهنگی وزارت بهداشت و در جهت خدمت به محرومان و مناطقی است که فاقد هرگونه امکانات بهداشتی و درمانی خصوصی و دولتی هستند.

وی تصریح کرد: امکانات و پزشکان ما به جایی می‌روند و خدمات ارائه می‌دهند که تاکنون نه کسی به آنجا مراجعه کرده و نه اینکه خدماتی ارائه شده است؛ به صورت کلی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، یک چارچوبی دارد و آن این است؛ به کاری که مردم یا دولت انجام می‌دهند نپرداخته و به اموری می‌پردازد که مردم نمی‌توانند انجام دهند یا اینکه در استراتژی‌های دولت قرار ندارد، بنابراین امکانات و خدمات پزشکی ما به مناطق و جا‌هایی می‌رود که از کلیه امکانات دولتی و خصوصی محروم است.

مخبردزفولی تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، چند خدمت را در بخش سلامت ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها در بخش زیرساخت بوده و تاکنون ۱۲ بیمارستان را ساخته و ۷ بیمارستان را تحویل وزارت بهداشت داده است؛ همچنین ۱۵۴ خانه بهداشت را احداث کرده و یا در حال ساخت آن‌ها و تحویل دادن به وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: این ستاد در بخش دارو نیز براساس نیاز‌های اعلامی وزارت بهداشت وارد شده و به تأمین دارو‌های مورد نیاز کشور می‌پردازد، البته کمک‌های موردی را نیز انجام می‌دهد چنانکه حدود ۶۰ هزار نسخه بیمار سرطانی را تأمین کرده و وام قرض‌الحسنه به برخی بیماران نیازمند پرداخت می‌کند.

مخبردزفولی تأکید کرد: برنامه ما این است که تمامی خدمات درمانی خود را به تمامی استان‌های کشور گسترش داده و تا هیچ جایی از خدمات بهداشتی و درمانی محروم نماند.

وی در پایان یادآور شد: در تشخیص مناطق محروم و نیازمند کار مطالعاتی کرده و نقطه به نقطه می‌دانیم کجا نیاز وجود دارد، ما تازه کار خود را در حوزه خیریه سلامت آغاز کرده‌ایم، تشکیلات درمانی ستاد اجرایی فرمان امام در حال حاضر می‌توانند ۱۵۰ بیمار را ویزیت کرده و این عدد در آینده با توسعه امکانات خود بالاتر می‌رود.
انتهای پیام
captcha