گذرگاه مرزی اردن و سوریه رسما بازگشایی شد
کد خبر: 3755999
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

گذرگاه مرزی اردن و سوریه رسما بازگشایی شد

گروه بین‌الملل ـ گذرگاه مرزی «نصیب ـ جابر» بین دو کشور سوریه و اردن صبح امروز رسما بازگشایی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ گذرگاه مرزی «نصیب ـ جابر» به‌عنوان یک شریان حیاتی برای تجارت میان امان و دمشق و اتصال دو کشور سوریه و اردن به کشورهای منطقه صبح امروز(23 مهرماه) رسما بازگشایی شد.
 
براساس گزارش خبرنگار روسیا الیوم از اردن؛ چند خودرو از مرزهای اردن وارد سوریه شدند که در واقع آغاز فعالیت این گذرگاه است.

پایگاه خبری «عمون نیوز» نیز گزارش داد که این گذرگاه پس از توافقی که طرفین اردنی و سوری روز گذشته با هم داشتند، امروز بازگشایی شد.

جمانه غنیمان، سخنگوی رسمی دولت این کشور دیروز در این باره گفت که یک کمیته‌ فنی سوری و اردنی روز یکشنبه با برگزاری نشستی در بخش اردنی این گذرگاه، درباره ترتیبات و اقدامات ویژه برای بازگشایی مجدد این گذرگاه به توافق رسیدند و براساس آن حرکت حمل و نقل زمینی مسافران و انتقال کالا بین اردن و سوریه از سر گرفته خواهد شد.

گذرگاه «نصیب ـ جابر» از سال 2015 میلادی و پس از اشغال آن توسط گروه‌های مسلح تروریستی بسته شد، اما ارتش سوریه در تابستان جاری توانست مجددا کنترل آن را به دست گیرد.

بازگشایی این گذرگاه علاوه بر سوریه و اردن، برای لبنان نیز اهمیت اقتصادی دارد؛ زیرا این کشور نیاز به یک کانال ارتباطی زمینی با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

انتهای پیام
captcha