ثبت‌نام هشت هزار قزوینی برای پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3756034
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

ثبت‌نام هشت هزار قزوینی برای پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی - مدیر حج و زیارت قزوین گفت: هشت هزار قزوینی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند و فرآیند ثبت‌نام تا ششم آبان‌ماه ادامه دارد.

 ثبت‌نام هشت هزار قزوینی برای پیاده‌روی اربعین

علیرضا کلانتری، مدیر حج و زیارت قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین افزود: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در زمان اربعین حسینی می‌توانند تا ششم آبان‌ماه مصادف با 18 صفر با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir و یا از طریق تعداد 40 دفتر زیارتی مجاز زیر نظر سازمان حج و زیارت برای دریافت روادید ثبت‌نام کنند.
وی افزود: افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکنند امکان دریافت روادید نخواهند داشت بنابراین متقاضیان ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا روادید آن‌ها در اسرع وقت و بدون مشکل صادر شود.
این مسئول با اشاره به کاهش هزینه روادید گفت: با تلاش ستاد مرکزی اربعین و موافقت رئیس‌جمهور هزینه اخذ روادید از 375 هزار تومان به 234 هزار و 800 تومان رسید.
وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بعد از بازگشت از سفر زیارت اربعین مبلغ مابه‌التفاوت به زائران عودت خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه افراد بدون ویزا امکان ورود به عراق را نخواهند داشت، افزود: سال گذشته 2 هزار متقاضی در استان به دلیل نداشتن روادید و یا داشتن روادید جعلی اجازه عبور از مرز را پیدا نکردند، بنابراین متقاضیان فریب افرادی که مدعی دریافت روادید فوری هستند را نخورند.
وی در پایان اظهار کرد: زائران پیش از ورود به عراق نسبت به تهیه دینار عراق اقدام کنند تا برای تأمین نیازهای خود مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام

captcha