مدرسه و نهادهای فرهنگی برای زمینه‌سازی فرهنگ مطالعه تلاش کنند
کد خبر: 3756053
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

مدرسه و نهادهای فرهنگی برای زمینه‌سازی فرهنگ مطالعه تلاش کنند

گروه فرهنگی - معاون استاندار اردبیل گفت: خانواده، مدرسه و نهاد‌های فرهنگی برای زمینه‌سازی فرهنگ مطالعه بین کودکان نقش‌آفرینی کنند.

مدرسه و نهاد‌های فرهنگی در بسترسازی فرهنگ مطالعه تلاش کنندبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی نواداد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، روز گذشته ۲۲ مهرماه در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، با اشاره به نقش نهاد‌های مختلف در ترویج فرهنگ مطالعه گفت: خانواده، آموزش و پرورش، رسانه‌های مکتوب و دیجیتالی و دستگاه‌های تاثیرگذار در امر مطالعه باید با تدوین برنامه‌های جامع و اثربخش، کتابخوانی را از دوران کودکی در کودکان نهادینه کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در این مسیر نیازمند عزم جدی و استفاده کارشناسی از نظرات متخصصین این حوزه است، افزود: اگر اولین کتاب‌هایی که بچه‌ها می‌خوانند کتاب‌های خوب و جذاب و پرکشش باشد، بچه‌ها را به کتابخوانی علاقه‌مند خواهد کرد و چنانچه اولین کتاب‌هایی که بچه‌ها می‌خوانند از کتاب‌های سخت انتخاب شوند، بچه‌ها برای همیشه از کتاب بیزار و دورخواهند شد و این کتاب‌زدگی می‌تواند تا آخر عمر نقش منفی در علاقه‌مندی آنان به مطالعه ایفا کند.
در ادامه این جلسه رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، نیز گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان در حوز‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، فعالیت‌های فوق برنامه در کتابخانه‌های عمومی و امانت و ساماندهی کتاب‌ها ارائه کرد.
وی برگزاری جشنواره سراسری کتاب‌خوانی رضوی، مراسم نقد و رونمایی از کتاب‌های فاخر، نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان، راه‌اندازی بخش صفویه‌شناسی در کتابخانه مرکزی، شاداب‌سازی بخش کودکان در کتابخانه‌های عمومی را جزو مهمترین برنامه‌هایی دانست که در شش ماهه اول سالجاری در کتابخانه‌های عمومی استان اجراشده است.
عزیزخانی همچنین با اشاره به فعالیت ۷۷ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان خاطر نشان کرد: دو باب کتابخانه عمومی نیز در روستای شام اسبی اردبیل و انجیرلو بیله‌سوار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
انتهای پیام

captcha