مردم سیستان‌وبلوچستان ۱۴۱ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند
کد خبر: 3756083
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

مردم سیستان‌وبلوچستان ۱۴۱ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شش ماهه اول، ۱۴۱ میلیون و ۴۴۱ هزار تومان صدقات در سطح استان جمع‌آوری شده است.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شش ماهه اول، ۱۴۱ میلیون و ۴۴۱ هزار تومان صدقات در سطح استان جمع‌آوری شده است.
وی با بیان اینکه این کمک‌ها در راه بهبود وضعیت معیشتی و سامان گرفتن خانواده‌های نیازمند هزینه می‌شود، افزود: کمک به امر ازدواج نیازمندان، ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، کمک به پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمانی مناطق عادی و محروم و کمک به هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت از راه‌های هزینه‌کرد این کمک‌ها است.
مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: ۶۸ هزار و ۳۹۲ صندوق کوچک بزرگ و خانگی در سطح اماکن عمومی، ادارات، نهادها، دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، سازمان‌ها نهادها و بیمارستان‌ها وجود دارد که از این محل ۱۴۱ میلیون و ۴۴۱ هزار تومان کمک مردمی جمع آوری شده و نسبت به برنامه ابلاغی سال جاری ۱۱۲ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: با وجود فشارهای اقتصادی در جامعه، این مسأله نه تنها هیچ تاثیری در روند پرداخت انفاقات و صدقات مردم صبور این استان نداشته بلکه درآمد صدقات در بخش‌های مختلف رشد قابل توجهی داشته است.
عبادی بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده نسبت به حذف صندوق‌های کم درآمد از سطح معابر شهرستان‌های مختلف این استان اقدام و ساماندهی کارشناسی شده‌ای پیرو سیاست‌ها و اهداف دفتر مرکزی از جمله جانمایی جدید، تولید صنادیق اماکن جدید، رنگ آمیزی صنادیق عمومی صورت گرفته است.

انتهای پیام

captcha