برگزاری نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در کویته
کد خبر: 3756125
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
در راستای توسعه روابط تجاری ایران با پاکستان صورت پذیرفت؛

برگزاری نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در کویته

گروه اقتصادی - صبح امروز اولین نشست از ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی با هیئت پاکستانی در شهر کویته پاکستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، صبح امروز اولین نشست از ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی با هیئت پاکستانی در شهر کویته پاکستان برگزار شد.
نادر میرشکار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و رئیس هیات ایرانی در این جلسه، بیان کرد: با توجه به مشترکات دینی، فرهنگی و حُسن همجواری که فی‌مابین ایران و پاکستان وجود دارد و با عنایت به این که جلسات کمیته مشترک تجارت مرزی با پاکستان همواره برقرار است، امیدواریم شرایط توسعه تجارت نسبت به گذشته بهتر و شرایط برای توسعه مراودات تجاری بیش از پیش فراهم شود.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل سلسه جلسات کمیته مشترک مرزی فی‌مابین ایران و پاکستان توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های شیلات، حمل و نقل دریایی و ریلی، بهبود تجارت مرزی، رفع موانع و مشکلات تجار و بازرگانان دو کشور و توسعه مبادلات تجاری دو طرف است و امیدواریم با همکاری‌های دوطرفه و خاصه استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان، روابط تجاری و سطح مبادلات مرزی افزایش پیدا کند.
شریف علی، رئیس گمرک ایالت بلوچستان پاکستان و رئیس هیئت پاکستانی نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های قابل توجهی از نظر زیرساختی در بحث تجارت است، تسهیل روابط مرزی با جمهوری اسلامی ایران به نفع دو کشور خواهد بود.
گفتنی است، پنجمین جلسه کمیته مشترک تجارت مرزی استان سیستان و بلوچستان با ایالت بلوچستان پاکستان در مردادماه سال گذشته در زاهدان برگزار شد و ششمین کمیته از امروز 23 مهرماه به مدت دو روز در کویته صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام

captcha