برگزاری شش جشنواره فرهنگی و هنری توسط سپهر سوره هنر
کد خبر: 3756147
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
گزارش جشنواره های سپهر سوره هنر در نیمه دوم سال 97؛

برگزاری شش جشنواره فرهنگی و هنری توسط سپهر سوره هنر

گروه هنر ــ روند برگزاری سه جشنواره تجسمی و معماری، دو جشنواره ادبی و یک جشنواره سینمایی حوزه هنری در نیمه دوم سال 97 در حال انجام است و این رویدادهای فرهنگی و هنری در مرحله دریافت اثر یا داوری قرار دارند.

به گزارش ایکنا ، دومین مسابقه طراحی معماری موکب، شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره»، هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، نخستین جشنواره سراسری معماری خشت فیروزه، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های صد ثانیه‌ای و یازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب، عناوین جشنواره‌ها و رقابت‌های هنری است که این روزها مؤسسه سپهر سوره هنر برگزاری آن‌ها را برعهده دارد. ترتیب زمانی و خلاصه‌ای از اهداف، شرایط و زمان‌بندی این جشنواره‌ها و مسابقات به شرح زیر ارائه می‌شود:

دومین مسابقه طراحی معماری موکب

دومین مسابقه طراحی معماری موکب در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی و پیاده‌روی با هدف جمع آوری ایده‌های خلاقانه و کاربردی به منظور ساماندهی بهتر موکب‌های مسیر زیارتی نجف تا کربلا برگزار شده و طرح‌های منتخب را در اختیار متولیان برگزاری این آیین معنوی قرار می‌دهد.

توجه به مفاهیم فرهنگی قیام حسینی در طرح، شکل‌دهی به بستری برای شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی، ارائه خدمات بهتر و کامل‌تر به زائران پیاده و کاربران موکب‌ها، توجه به شرایط اقلیمی و ارتباط مناسب با طبیعت، طراحی فضاهای چند عملکردی، شناخت بهتر آداب و شرایط پیاده روی برای زیارت و فعالیت مطلوب طرح از اولویت‌های گزینش از میان آثار ارسالی است. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد تا پایان امروز دوشنبه 23 مهر ماه است.

شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره»

شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» که 27 و 28 آبان ماه 97 به دبیری علمی محمدجواد شرافت در بخش شعر و محمدرضا شرفی خبوشان در بخش داستان در شهر رشت برگزار می‌شود، در دو بخش شعر و داستان و بخش ویژه‌ای با موضوع مدح پیامبر و وحدت پذیرای شرکت‌کنندگان جوان (25 سال و کمتر) است.

داستان کوتاه و داستانک دو قالب داستانی و شعر سنتی (قالب‌های کلاسیک)، شعر نو (سپید و نیمایی) و ترانه و سرود دو قالب شعری برای حضور در این رقابت ادبی هستند. مهلت ارسال اثر به این رویداد نیز به پایان رسیده است.

هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان

هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری دی ماه امسال در 6 بخش طراحی، پوستر، کارتون، کاریکاتور، تصویرسازی و عکس برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر به دبیرخانه این رویداد 28 آذر ماه است و جزئیات و مقررات آن در سایت سپهر سوره هنر به نشانی www.artfest.ir  قرار دارد. سید حمید شریفی آل هاشم دبیری این رویداد را برعهده دارد.

نخستین جشنواره سراسری معماری خشت فیروزه

جشنواره سراسری معماری خشت فیروزه (جشنواره ملی معماری اسلامی ایرانی) با برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده، دی ماه 97 برگزار می‌شود. این جشنواره و نمایشگاه معماری شامل 4 بخش اصلی خشت فیروزه، خشت خام، کهن خشت و نقد خشت است. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد که به همت مؤسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و با همکاری مرکز معماری حوزه هنری تا 12 آذر ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100

همچنین دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 به دبیری علی قربانی در بخش‌های مسابقه سینمای 100 ثانیه‌ای ایران، مسابقه سینمای 100 ثانیه‌ای جهان و  بخش ویژه حمایت از تولید ایرانی (ایران ساخت) 8 تا 10 اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود. این جشنواره با محوریت اخلاق و سبک زندگی بر موضوعاتی همچون ترویج مفاهیم اخلاقی همچون قانون‌مداری، گذشت، سعه صدر، ایثار، ترویج الگوی انسان انقلاب اسلامی، خانواده الگوی ایرانی اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی، فرهنگ تولید محصولات باکیفیت ایرانی، معرفی اقتصاد دانش‌بنیان، تولید ثروت از علم و فناوری، معرفی کسب‌و‌کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها و... تاکید دارد. علاقه مندان به شرکت در این جشنواره فرصت دارند تا پایان دی ماه آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند. مقررات و ضوابط شرکت نیز در سایت جشنواره به نشانی http://100fest.com قرار دارد.

 یازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب

یازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب نیز که با ادغام دو جشنواره شعر انقلاب و داستان انقلاب فروردین ماه 97 و همزمان با هفته هنر انقلاب برگزار خواهد شد، به زودی فراخوان خود را منتشر کرده و میزبان شرکت کنندگان دو بخش نامبرده خواهد بود.

انتهای پیام

captcha