شروع انقلاب عاشورا از شهادت حضرت رقیه(س) است
کد خبر: 3756156
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
آیت‌الله علم‌الهدی:

شروع انقلاب عاشورا از شهادت حضرت رقیه(س) است

گروه معارف - نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز مسئله شب پنجم ماه صفر به عنوان شهادت حضرت رقیه(س) تنها به عنوان تجدید یک سوگواری در زندگی اجتماعی ما مطرح نیست بلکه به عنوان یک نماد از آغاز انقلاب عاشورایی سیدالشهداء(ع) شناخته شده است.

شروع انقلاب عاشورا از شهادت حضرت رقیه (س) استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی آیت الله سید احمد علم الهدی شب گذشته، 22 مهر ماه، در اجتماع عظیم وارثان ولایت که با حضور خانواده معظم شهدای لشکر فاطمیون در سالن ورزشی شهدای مدافع حرم گلشهر برگزار شد، بیان کرد: در زمان های گذشته تجدید مراسم و خاطرات فقط تجدید خاطره تاریخ بوده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس عزاداری عصر تاسوعا و عاشورا به عنوان تکرار یک برنامه سوگواری نسبت به حوادث گذشته از 1400 سال قبل بوده است.

علم الهدی افزود: در چند قرن گذشته در تداوم جریان اسارت اهل بیت(ع) در نیمه شبی به روایت تاریخ در چنین شبی که مصادف با پنجم صفر است، حضرت رقیه(س) در کنار سر بریده ابا عبدالله الحسین(ع) جان داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: شهادت دختر سه ساله اباعبدالله الحسین(ع)  یکی از مظاهر دلخراش مظلومیت اهل بیت(ع) در خرابه شام را به وجود آورد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: اگر چه تجدید این خاطره از 14 قرن گذشته با برگزاری مراسمی به عنوان عزاداری و درخواست حل مشکلات از ساحت اهل بیت(ع) بوده است اما امروز مساله شب پنجم ماه صفر به عنوان شب شهادت حضرت رقبه(س) صرفا در تجدید خاطره یک عزاداری مطرح نیست.

علم الهدی اظهار کرد: امروز تجدید خاطره شهادت حضرت رقیه(س) به عنوان یک جریان جدی موجب شده تا فرزندان جوان ما جان خود را در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) فدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به رشادت های شهدای مدافع حرم در پاسداری از حریم اهل بیت(ع) گفت: پدران و مادران شهدای مدافع حرم با تقدیم عزیزان خود در واقع  به خیل اسرای کربلا پیوستند.

وی افزود: جریان کربلا موجب شده تا امروز جوانان ما برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) جان خود را فدا کنند و این در حقیقت یک جریان تازه ای در زندگی امروز ما است که در نسل و تبار گذشته  به این شکل مطرح نبوده است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: امروز تجدید خاطره شهادت حضرت رقیه(س) به عنوان فرهنگ جهادی و انقلابی در زندگی اجتماعی شیعه مطرح است که باید در خط حفاظت و پاسداری از جریان عظیم آن که در واقع  نماد باقی مانده از انقلاب عاشورایی امام حسین (ع) است جان خود را فدا کرده و قربانی شد.

وی گفت: انقلاب عاشورا از شهادت حضرت رقیه(س) شروع شده است و از طرفی تمام جریان کربلا که در تحقق انقلاب سید الشهدا (ع) نقش حیاتی دارد مربوط به حضرت رقیه(س) است.

انتهای پیام

captcha