گره‌گشایی از امور با محبت اهل بیت(ع)/ نقش علامه امینی در معرفی تشیع
کد خبر: 3756164
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

گره‌گشایی از امور با محبت اهل بیت(ع)/ نقش علامه امینی در معرفی تشیع

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدرس حوزه علمیه قم با ابراز اینکه اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) در تمامی امور از مؤمنین دستگیری می‌کنند، اظهار کرد: قدم برداشتن در راه انوار مقدس و سیره و فضائل اهل بیت‌(ع) موجب نزول رحمت و گره‌گشایی می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) 23 مهرماه مصادف با صبح چهارم صفر از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و با مشارکت هیئت مذهبی محبین اهل بیت(ع) در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) منطقه 1 مرکز استان با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری برگزار شد.

سیره و فضائل اهل بیت(ع) موجب نزول رحمت و گره‌گشایی می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب عاشوری، کارشناس مذهبی و مدرس حوزه علمیه قم در این آئین با ابراز اینکه اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) در تمامی امور از مومنین دستگیری می‌کنند، اظهار کرد: قدم برداشتن در راه انوار مقدس و سیره و فضائل اهل بیت‌(ع) موجب نزول رحمت و گره‌گشایی می‌شود.

وی افزود: فضیلت، تقرب، عمل خالص، کنار گذاشتن هر چیز که اهل بیت‌(ع) نهی کردند انسان را در پایگاه آرامش و حریم امن الهی قرار می‌دهد.

مدرس حوزه علمیه قم عنوان کرد: انسان‌های ایمانی دلهایشان به دور از حسد و کینه است و همواره دستورات پروردگار مهربان را اطاعت می‌کنند.

بصیرت و پیروزی بر گروه کافران؛ طلب بندگان مخلص

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه بندگان مخلص بصیرت و پیروزی بر گروه کافران را از خداوند سبحان طلب می‌کنند، گفت: بندگان مخلص خطاب به رب جلیل می‌گویند که پروردگارا دل‌های ما را بعد از آنکه هدایت کردی منحرف مساز و از ناحیه خود رحمتی به ما عطا کن که تنها تو بخشنده‌ای و لذا باید همه مومنین توجه داشته باشند که خدا شدیدالعقاب است.

معرفی 60 هزار کتاب معارفی شیعی توسط علامه امینی

وی در پایان محدث بودن، مورخ بودن و مقام سلوک و اخلاقی را از ویژگی‌های علمای دینی و شیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: علامه امینی روزانه 16 ساعت به تألیف کتاب‌های معارفی و دینی در کتابخانه مشغول بود و با امکانات بسیار اندک آن دوران توانست 50 تا 60 هزار کتاب شیعی را در یک مجموعه نفیس گردآوری و معرفی کند.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور در این مراسم در جوار شهید گمنام مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برای عزاداران سوگوار به نوحه‌خوانی پرداخت.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: کیوان عمادی

انتهای پیام

captcha