مستند «ما آمدیم» را در شبکه الکوثر تماشا کنید
کد خبر: 3756166
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

مستند «ما آمدیم» را در شبکه الکوثر تماشا کنید

گروه هنر ــ مستند «ما آمدیم» محصولی از شبکه الکوثر، روایت انسان‌هایی است که با هدف رسیدن به حرم مطهر امام حسین (ع) با پای پیاده در حرکت هستند و در طول مسیر اتفاقات متفاوتی را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایکنا به مناسبت اربعین حسینی هزاران نفر از شیفتگان و عاشقان آن حضرت از اقصی نقاط ایران و جهان به سمت حرم مطهر در حرکتند و ماجرا‌های این مستند محض بدون گفتار و با روش کشف و شهود در میان کودکان و نوجوانان زائر اتفاق می‌افتد. دوربین در میان افراد به دنبال ثبت وقایع و تصاویر بوده و بیننده هم همراه با داستان کلی ماجرا حرکت می‌کند.

دست اندرکاران مستند «نحن جئنا» عبارتند از تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده: سید نعمت اسماعیلی، مترجم: علی الهاشمی و با همکاری رضیه میرعنایت، اسعد العابدی، امیر الکعبی. این مستند که روایت‌گر پیوند و دوستی نزدیک و قوی دو ملت بزرگ ایران و عراق به واسطه حضور قوی اعتقادات و دین اسلام است با مدت زمان ۳۰ دقیقه تهیه شده است و به سفارش گروه تولید شبکه الکوثر ساخته شده است.

نمایش مستند «چهل سال هنر» از شبکه سحر

مستند تولیدی «چهل سال هنر» در کانال آذری شبکه سحر تولید شده و پخش آن به‌زودی آغاز می‌شود.

رسانه ملی، مستند «چهل سال هنر» به تهیه‌کنندگی سونیا فتحی در شبکه سحر تولید شده و به‌زودی در جدول پخش کانال آذری این شبکه قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، «چهل سال هنر» به هنر‌های هفت‌گانه سینما، تئاتر، موسیقی، ادبیات، گرافیک و... در چهل سال پس از انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد. رضا صیامی‌زاده کارگردانی این مستند را برعهده دارد و درنا نصیریان نریتور آن است. عبدالله شکری تصویربردار و آرمین صیامی‌زاده تدوینگر، از دیگر عوامل تولید این برنامه‌اند.

مستند «چهل سال هنر» در ۲۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید شده و آماده پخش برای مخاطبان آذری‌زبان شبکه سحر است.

«مسافران» به کانال بالکان شبکه سحر رسیدند

سریال «مسافران» به تازگی در کنداکتور پخش کانال بالکان قرار گرفت. مسافران مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی رامبد جوان، تهیه‌کنندگی محسن چگینی و محصول سال ۱۳۸۸ شبکه سوم سیماست. این مجموعه در ۶۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تهیه شده و در تامین برنامه کانال بالکان به زبان آلبانیایی ترجمه و زیرنویس شده است. در خلاصه این سریال آمده است: موجودات فضایی می‌خواهند زمین را تصرف کنند، ولی قبل از آن می‌خواهند با فرهنگ زمینی‌ها آشنا شوند. آن‌ها یک زوج و یک دختر و یک ربات انسان نما را به زمین می‌فرستند و آن‌ها در خانه دو برادر به نام‌های فرخ افروخته و فرید افروخته ساکن می‌شوند و تظاهر می‌کنند که از سوئد آمده‌اند. فرید یک نویسنده است و مشکلات بسیار فراوانی دارد. او در ادامه متوجه می‌شود که آن‌ها فضایی هستند. در هر قسمت این سریال در مورد یکی از عادات بد انسان‌ها بحث می‌شود و در پایان آن داستان، بهرام گزارش خود را به سناتور کنفدراسیون راه شیری می‌فرستد ...
 
در این مجموعه بازیگرانی، چون رامبد جوان، حمید لولایی، حسن معجونی، سحر دولتشاهی، شقایق دهقان و نصرالله رادش ایفای نقش کرده‌اند. سریال مسافران هر روز در ساعت ۱۶:۴۰ به مدت ۴۰ دقیقه بر روی آنتن کانال بالکان شبکه سحر می‌رود.
 
آغاز پخش برنامه «ضیاء» از شبکه سحر

اولین قسمت برنامه «ضیاء» به تهیه‌کنندگی رضا فهیمی دوشنبه ۲۳ مهر از سیمای آذری شبکه سحر روانه آنتن می‌شود. برنامه هفتگی «ضیاء» که در شبکه سحر در حال تولید است، دوشنبه‌ها ساعت ۱۶:۳۰ روانه آنتن می‌شود.این برنامه با موضوع عقاید و معارف اسلامی با اجرای توفیق اسداُف و حضور دو کارشناس قرآنی و تاریخی در طول برنامه به مدت ۲۷ دقیقه پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی سهرابی‌فر با محوریت قرآنی و حجت‌الاسلام محمدباقر ساعی‌ور با محوریت تاریخی برای مخاطبان آذری‌زبان این برنامه صحبت می‌کنند. «ضیاء» دوشنبه‌ها ساعت ۱۶:۳۰ پخش و ساعت‌های ۰۰:۰۰ و ۱۰:۰۰ روز بعد بازپخش می‌شود.

روی آنتن شبکه العالم

مهمترین رویداد‌های جهان و ترند‌های شبکه‌های اجتماعی در برنامه «هاشتاغ» (هشتگ) شبکه العالم بررسی می‌شود. شبکه العالم معاونت برون مرزی در برنامه این هفته «هاشتاغ» به سراغ مهمترین موضوعات و اخبار داغ دنیای عرب رفته و آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

از جمله محور‌های مورد بحث در برنامه امشب هاشتاغ که محمد عامری مجری برنامه به آن پرداخته، اخبار مربوط به ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی است که همچنان در صدر اخبار روز جهان و شبکه‌های اجتماعی قرار دارد. روزنامه‌نگار و منتقد رژیم آل سعود سه‌شنبه گذشته، پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد.

یکی دیگر از محور‌های مهم امشب هاشتاغ، تحریم اجلاس اقتصادی ریاض از سوی بسیاری از شرکت‌های اروپایی به دلیل احتمال قتل خاشفجی است، همچنین موضوع پیاده‌روی اربعین از دیگر محور‌های هاشتاغ است که اشتیاق ایرانیان برای هرچه باشکوهتر برگزار کردن مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین و استقبال کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی از حضور زائران حسینی و اعلام آمادگی برای پذیرایی از راهپیمایان اربعین حسینی (ع) از زبان عامری روایت می‌شود.
 
اجرای برنامه «هاشتاغ» را محمد عامری و تهیه‌کنندگی آن را محمد معین مقامی بر عهده دارند. برنامه هاشتاغ امشب ساعت ۲۰ به وقت تهران از شبکه العالم پخش می‌شود و فردا ساعت ۱۲ بازپخش آن خواهد بود.
 
مرور مهمترین اخبار رسانه‌های عرب در «قلم رصاص»

«قلم رصاص» شبکه العالم با بررسی و تحلیل اخبار منتشر شده در مطبوعات جهان عرب، مهمترین رویداد‌ها را از منظر رسانه‌های عربی بررسی و واکاوی می‌کند. در برنامه امشب 23 مهرماه «قلم رصاص»، جیهان عبدالنبی مهمترین اهانت‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به پادشاه عربستان، تهدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و انتخابات پارلمانی و مخالفت‌ها و تحریم انتخاباتی از سوی مردم و مخالفان دولت بحرین را بررسی خواهد کرد.

«قلم رصاص» شامگاه امشب دوشنبه ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه العالم پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۱۳ به وقت تهران خواهد بود. این برنامه در دفتر بیروت تهیه می‌شود و مدت زمان آن ۲۵ دقیقه است.
 
انتهای پیام
captcha