مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ «حضور قاریان قرآنی در پیاده‌روی اربعین»
کد خبر: 3756180
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ «حضور قاریان قرآنی در پیاده‌روی اربعین»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «حضور قاریان قرآنی در پیاده‌روی اربعین»، عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ «حضور قاریان قرآنی در پیاده‌روی اربعین»

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز دوشنبه 23 مهرماه 97 اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تا ساعت 14 تعداد چهار خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «برترین قاریان و حافظان قرآن بانوی کشور معرفی شدند» آورده است: با پایان مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم، برترین بانوان قاری و حافظ قرآن کشور در سال ۱۳۹۷ معرفی شدند. مرحله نهایی رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل به همراه رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن مسابقات سراسری قرآن بانوان شب گذشته در مجتمع فرهنگی نور شهر اراک به پایان رسید و برگزیدگان در آیین اختتامیه رقابت‌ها معرفی شدند.
در ادامه این گزارش به معرفی افراد برگزیده پرداخته شده است.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل برگزاری ۳۰۰ محفل انس با قرآن در مسیر نجف به کربلا/ توزیع ۵ هزار جلد قرآن بین موکب‌ها، جزئیات برپایی موکب و برنامه فرهنگی در نقاط مختلف نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی و ترتیل صفحه ۴۸۲ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات است.

تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز بسیار پرکار بوده و تعداد 15 خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «اعزام کاروان قرآنی نور به سرزمین عراق» آورده است: کاروان قرآنی نور متشکل از قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح برای اجرای محافل قرآنی و معنوی راهی سرزمین عراق می‌شوند. چهار سال گذشته، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت به صورت خودجوش با استفاده از ظرفیت عظیم و حضور میلیونی مومنان در حماسه بزرگ اربعین حسینی وظیفه اجرای برنامه‌های قرآنی در کشور عراق را برعهده گرفت امّا در ادامه با هماهنگی ستاد مرکزی اربعین، این کار شکل رسمی به خود گرفت و در قالب کارگروه قرآنی ذیل کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین انجام شد.
سال گذشته بیش از 350 محفل قرآنی در مواکب بین راه نجف تا کربلا و اعتاب مقدسه با محوریت سوره مبارکه «واقعه» برگزار شد و مورد استقبال بسیاری از زائران و مجاوران قرار گرفت که رضایت‌مندی مسئولان قرآنی و عموم مردم را نیز به دنبال داشت. امسال نیز همانند سال گذشته تعدادی از قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح کشور در قالب کاروان نور همراه زائران اربعین در این راهپیمایی میلیونی شرکت خواهند کرد.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل شعرخوانی عاشورایی هادی جانفدا به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) + فیلم، تلاوت "بیژنی" در بیست‌ و هشتمین کرسی تلاوت "تسنیم" ، قلب همه عالم شکست از روضه‌هایم،ثواب کسی که مؤمنی را روانه زیارت اباعبدالله(ع) کند + فیلم، وقف ۸۰۰ هزار دلاری برای روشندلان ایرانی، پاسخ رهبر انقلاب به استفتاء درباره اخذ "ویزای اربعین" + پاسخ‌ به ۲۲ سؤال اربعینی، بیان شیوا و مردم‌داری ویژگی بارز حجت‌الاسلام شجاعی بود، سروده اربعینی از شاعره کلیمی‌مذهب، اربعین، بزرگداشت مقدس‌ترین حماسه تاریخ است، برای خدمت به زوار اربعین یک سال پول جمع می‌کنیم، بانوان برتر قرآنی سال ۹۷ معرفی شدند + اسامی، شرایط شکسته خواندن نماز، اربعین میراث مهم بشری است و امام جمعه موقت تهران در تئاتر شهر است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز دو خبر با عناوین علت شبهه‌افکنی در وجود حضرت رقیه (ع) چیست؟ و خدمات ویژه برای روشندلان در کتابخانه گویای رضوی منتشر کرده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری در خبری با عنوان «23 هزار زندانی کشور حافظ قرآن شدند» آورده است: مدیرکل فرهنگی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور با اشاره به حضور پرشور زندانیان در مسابقات قرآنی، گفت: 23 هزار زندانی در سطح کشور با اجرای طرح‌های تربیتی حافظ قرآن شدند. حجت‌الاسلام رضا رستمی در دیدار با آیت الله سیدعلی اکبر قرشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: این تعداد زندانی در طرح بزرگ حافظان قرآن کریم و آزمون‌های سازمان اوقاف و امور خیریه شرکت کردند. آموزش‌های قرآنی با حجم وسیع در بین زندانیان سراسر کشور اجرا می‌‌شود و زندانیان با علاقه بسیار زیاد از آن بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل فرهنگی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد: اولویت اول در تربیت فرهنگی و معنوی زندانیان، آموزش صحیح‌خوانی، ترجمه و اسرار نماز است که با حساسیت به اجرا گذاشته می‌شود. مسئولان ندامتگاه‌های کشور با تربیت زندانیان از طریق آموزه‌های قرآنی و اقامه نماز به تثبیت ارزش‌های اسلامی انقلاب می‌پردازند.
آیت الله سیدعلی اکبر قرشی، عملکرد فرهنگی در زندان ها را تعجب برانگیز خواند و افزود: در صورتی که این اقدامات با هدف قرب الهی باشد، پاداش آن بسیار زیاد خواهد بود و باید با همه توان ادامه یابد.
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل برترین‌های چهل و یکمین مسابقات قرآن کریم در اراک معرفی شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید پناهگاه مردم باشد، است.

ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز نیز پرکار بوده و تعداد 13 خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «حضور قاریان قرآنی در پیاده‌روی اربعین» آورده است: حسن محمدی با تشریح کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین اظهار کرد: هر ساله در موسم اربعین، خیل عظیمی از عزاداران حسینی(ع) در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و این پیاده روی بزرگترین پرچم و رژه واحدی است که از سوی مسلمانان انجام می‌شود. با توجه به وظایف ذاتی اتحادیه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور سعی داشته‌ایم که نقش کوچکی را در این مراسم ایفا کنیم. بر همین اساس با توجه به این که فعالیت‌های موسسه بر مبنای قرآن است سعی کرده‌ایم در پیاده‌روی اربعین بحث ترویج فرهنگ قرآنی را داشته باشیم و پنج سال است که این کار را انجام می‌دهیم و گروه‌های تواشیح و قاریان قرآنی را از منتخبین قاریان و گروه‌های تواشیح به این مراسم اعزام می‌کنیم.
وی با تاکید بر این مطلب که استقبال زیادی از سوی قاریان قرآن در رابطه با این برنامه‌ها صورت می‌گیرد گفت: در چند روز گذشته که سامانه ثبت نام قاریان و گروه تواشیح باز شده است بالغ بر ۲۵۰ نفر از این افراد در این سامانه ثبت نام کرده‌اند. اما ما برای اعزام قاریان با محدودیت‌هایی رو به رو هستیم و سعی کردیم با شاخص‌های شورای راهبردی ۳۰ نفر از اعضا را انتخاب کنیم؛ مهمترین معیار ما عدم حضور قاریان و گروه‌های تواشیح در سالهای گذشته بوده است و سعی کرده‌ایم که از قاریانی استفاده کنیم که برای اولین بار است که در این مراسم حاضر می‌شوند.
محمدی ادامه داد: پراکندگی ملی یکی دیگر از مباحثی بود که به آن توجه داشته و سعی کرده‌ایم که از تمام قاریان و گروههای تواشیح سراسر کشور هر ساله در این مراسم حضور داشته باشند. بالغ بر ۳۰۰ محفل و مراسم قرآنی هماهنگ شده است و در مسیر نیز برنامه‌های قرآنی زیادی داریم. همچنین ۱۰ برنامه قرائت قرآن را به صورت مشترک با قاریان کشور عراق برگزار می‌کنیم. این برنامه‌ها در شهر نجف و کربلا و در موکب‌های بین مسیر اجرا می‌شود. سعی کرده‌ایم که در مراسم اربعین امسال به صورت مستمر برنامه‌هایی را داشته باشیم و اعزام قاریان از یکم آبان ماه انجام می‌شود و زمان بازگشت آنها از ۹ آبان است. از جمله برنامه‌های ما در موکب‌ها علاوه بر بحث فرهنگی، معرفی قاریان قرآن سراسر کشور به عنوان خادمان قرآنی است و در این مراسم محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را که در فعالیت‌های قرآنی سال جاری با توجه به طرح سراسری ۱۴۵۲ داشته‌ایم مد نظر قرار داده‌ایم.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل فرهنگ قرآنی به برکت خون شهدا و وجود رهبر انقلاب در کشور جاری است، توصیه‌های پزشکی برای پیاده‌روی اربعین، صدیقی رئیس جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد، درهای صحن حضرت زهرا (س) فردا به روی زائران اربعین باز می‌شود، روضه‌های خانگی، سنتی دیرینه، زائران اربعین دمی را اینجا بیاسایند، مسابقات سراسری قرآن نفرات برگزیده خود در بخش خواهران را شناخت، هیئات مذهبی در روز هفتم صفر دسته‌جات عزا برپا کنند، اسناد معتبری در رابطه با وجود حضرت رقیه(س) ‌در کربلا وجود دارد، آغاز جشنواره "قرآن و عترت" دانشگاهیان پیام نور کشور در کرمانشاه، پیام تسلیت دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی و گذری بر زندگی پنجمین شهید محراب در انقلاب است.
مهر
سه خبر صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر در روز جاری شامل برپایی ۳۰۰ محفل قرآنی در راهپیمایی باشکوه اربعین، رونده چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسته شد، اسامی قاریان اعزامی به اربعین حسینی اعلام شد و اعلام اسامی برگزیدگان بانوان در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن است.

میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
10 خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «حضرت رقیه (س) پیام‌آور بصیرت‌افزایی در جامعه امروز است»، «پیکر حجت‌الاسلام ابوالقاسم شجاعی تشییع شد/ وداع با شکوه با گنجینه خاطرات اهل منبر»، «زندگی نامه هید خانلار جعفری»، «مداحی یه شب مدینه بودیم با نوای محمود کریمی»، «وقف ۸۰۰ هزار دلاری برای روشندلان ایرانی»، «دشمنان چشم دیدن وحدت شیعیان در اربعین را ندارند+فیلم»، «فرهنگ قرآنی به برکت خون شهدا و وجود رهبر انقلاب در کشور جاری است»، «مداحی بیا دلم راهی بشیم این اربعین تا قتلگاه با نوای میثم مطیعی»، «بهترین اشعار شهادت حضرت رقیه(س)» و «مداحی یک زینب و یک کاروان با نوای محمد حسین پویانفر» است.

انتهای پیام

captcha