سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ندسا پایان یافت
کد خبر: 3756236
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ندسا پایان یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شیراز پایان یافت.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر دوشنبه، 23 مهرماه جاری در پادگان الزهرا(س) شیراز برگزار شد.
این مسابقات طی روزهای 22 و 23 مهرماه جاری با رقابت 150 نفر از برگزیدگان یگان‌های مختلف نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نقاط مختلف كشور به میزبانی بهداری ندسا فارس برگزار شد.
ناو دوم پاسدار شهرام عسكریان، معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ 5، 10، 15، 20، 25 جزء و كل قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم و اذان در دو بخش كاركنان كادر و وظیفه برگزار شد.
وی از مسئولان درخواست كرد تا كمك بیشتری برای گسترش فرهنگ قرآنی انجام دهند و برگزاری این مسابقات را یكی از عوامل گسترش و تعمیق معنویت و روحیه جهادی دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اصفهانی، مدرس حوزه و دانشگاه و قرآن‌پژوه نیز در این مراسم به بیان نكاتی درباره تفسیر قرآن كریم پرداخت و گفت:‌ قرآن دریای مواجی است كه اگر ما بتوانیم تقوا داشته باشیم می‌توانیم با معارف آن آشنا شویم.
وی با اشاره به تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی گفت: آن عالم ربانی می‌گفت كه هر سال باید یك تفسیر جدید از قرآن كریم نوشته شود و این نشان دهنده عظمت قرآن كریم است.
حسینی اصفهانی، بهترین نوع تفسیر را تفسیری دانست كه خداوند خودش بیان كرده است، گفت: قرآن كریم درباره خودش نیز توضیحاتی دارد كه در جایی خداوند به آن كتاب و در جای دیگری قرآن و در برخی از آیات نیز از هر دو واژه استفاده كرده است.
این قرآن‌پژوه كشورمان با یادآوری آیاتی از قرآن مجید تأكید كرد كه هر كسی به میزان ظرفیتش می‌تواند از نعمت قرآن كریم بهره بجوید لذا باید تلاش كنیم تا ظرف وجودی خود را گسترش دهیم.
یادآور می‌شود، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های این مراسم بود و در پایان از برگزیدگان هر بخش و هر رشته تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha