زنان کربلا الگوی حسنه برای تمام افراد جامعه هستند
کد خبر: 3756244
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱

زنان کربلا الگوی حسنه برای تمام افراد جامعه هستند

گروه معارف - مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه بابیان اینکه انسان همواره باید بهترین الگو را برای سعادت خود انتخاب کند، گفت: تمام افراد حاضر در واقعه کربلا به‌ویژه زنان و دختران و طفلان حاضر دارای مقام والایی بودند که می‌توان آنان را به‌عنوان الگوی حسنه قرار داد.

زنان کربلا الگوی حسنه برای تمام افراد جامعه هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر نوروزنژاد مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه عصر امروز در همایش دختران حسینی که در محل مصلی امام‌خمینی ارومیه برگزار شد، با‌اشاره به معرفی الگوهای حسنه در قرآن کریم اظهار کرد: قرآن کریم برخی از انسان‌ها را برای ما به عنوان الگو معرفی کرده‌است تا با الگو‌پذیری از آنها راه سعادت را شناخته و در آن راه گام برداریم.

وی بابیان اینکه پیامبر(ص) به عنوان بهترین الگو است، افزود: قرآن، پیامبر(ص) را به عنوان الگوی حسنه معرفی نموده و پس از ایشان چند تن از بانوان را بهترین افرادی که الگوی خوبی هستند از جمله آسیه همسر فرعون که قرآن می‌فرماید الگو است برای افرادی که ایمان آوردند و هم مردان و هم زنان می‌توانند رهرو او باشند معرفی کرده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزنژاد بااشاره به سخن امام‌زمان(عج) در مورد الگو بودن حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد : امام‌زمان(عج) فرموده‌است که دختر پیغمبر(ص) برای من که امام‌زمان هستم الگو می‌باشند.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه بابیان اینکه زنان و دختران و حتی طفلان حاضر در کربلا هم الگو هستند تصریح کرد: در واقعه کربلا بانوان و دختران پاکدامن و نیک‌سرشتی وجود داشت که به واسطه مقام و منزلت والای خود الگوی حسنه‌ای برای همه چه‌زن و چه‌مرد می‌توانند باشند و حتی علی‌اصغر شش ماهه نیز اسوه حسنه است که هنوز هم فلسفه حضوری ایشان و رقیه(س) در کربلا مورد بحث است.

وی بااشاره به نقش حضرت زینب(س) پس از عاشورا ادامه داد: حضرت زینب(س) از جمله افرادی است که اسوه بزرگواری برای همگان است زیرا ایشان با صبر خود و نقشی که پس از واقعه عاشورا داشتند، موجب زنده‌ماندن نهضت حسینی شده و کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

انتهای پیام

 

captcha