لزوم حفظ وحدت از سوی زائران در راهپیمایی اربعین
کد خبر: 3756261
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳

لزوم حفظ وحدت از سوی زائران در راهپیمایی اربعین

گروه سیاسی- جانشین ستادهماهنگی اربعین حسینی در خراسان‌شمالی گفت: مردم در اربعین حسینی وحدت بین خود را حفظ کنند و از بیان صحبت هایی که بوی تفرقه می‌دهد پرهیزکنند.

لزوم حفظ وحدت از سوی زائران در راهپیمایی اربعین

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، محمود ثمینی، جانشین ستادهماهنگی اربعین حسینی، امروز ۲۳ مهرماه سال جاری در نشست خبری با تاکید بر رعایت قوانین کشور عراق، اظهار کرد: عدم آشنایی برخی زائران ایرانی با قوانین عراق، در سال‌های گذشته در برخی از موارد منجر به بازداشت آنان شده بود.

وی افزود: زائران در صورت عدم آشنایی با قوانین این کشور می توانند به خادمان مواکب و مسئولان کاروان ها مراجعه کنند.

ثمینی عنوان کرد: تمامی کسانی که پاسپورت آنها حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد می توانند در این سفر ثبت نام و ویزا دریافت کنند.

وی گفت: افراد بدون ویزا به هیچ وجه نمی توانند از مرزهای چهارگانه خارج شوند و اگر هم بدون ویزا از هر منفذی وارد عراق شوند بر اساس قانون این کشور تا سه سال زندانی خواهند شد.

وی با اشاره به ثبت نام ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه سماح، ادامه داد: از این تعداد مدارک چهار هزار و 894 نفر به کنسولگری عراق در مشهد ارسال شده و برای دو هزار و 273 نفر ویزا صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هشت هزار و 400 نفر از این استان در آیین اربعین حسینی شرکت کرده بودند که پیش بینی می شود این رقم امسال به بیش از 10 هزار نفر برسد.

انتهای پیام.

captcha