گسترش فعالیت‌های نیکوکارانه پزشکی منوط به تسهیل مسیر است
کد خبر: 3756266
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
پیوندی:

گسترش فعالیت‌های نیکوکارانه پزشکی منوط به تسهیل مسیر است

گروه سلامت ــ رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت گسترش کارهای خیر و نیکوکارانه در بین جامعه پزشکی بر پتاسیل زیاد پزشکان ایرانی برای خدمت به محرومان تأکید کرد.

گسترش فعالیت‌های نیکوکارانه پزشکی منوط به تسهیل مسیر استعلی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت گسترش کار‌های خیر و نیکوکارانه در بین جامعه پزشکی اظهار کرد: جامعه پزشکی پتانسیل بسیار زیادی برای انجام کار‌های خیر به ویژه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به محرومان دارد و در میان پزشکان ایرانی افراد زیادی هستند که به انجام این کار‌ها می‌پردازند.
 
وی افزود: گسترش این کار‌ها و خدمات زمانی رخ می‌دهد که زمینه و شرایط برای آن‌ها شود، نهاد‌هایی مانند جمعیت هلال احمر و دیگر ارگان‌ها باید این شرایط را برای آن‌ها فراهم کنند.

پیوندی بیان کرد: در جمعیت هلال احمر این کار را آغاز کردیم و ضمن فراخوان به پزشکان ایرانی و خارجی داخل و خارج از کشور در حال گردآوری جمعی از پزشکان داوطلب هستیم و همه نهاد‌های دیگر نیز باید این کار را انجام دهند.

وی عنوان کرد: متأسفانه تعداد بیماران نیازمند و کسانی که از لحاظ مالی مشکل دارند زیاد بوده و وظیفه ما‌ به عنوان پزشک و پیراپزشک ارائه خدمت به این افراد است تا علاوه بر رنج بیماری رنج دیگری احساس نکنند.

پیوندی تأکید کرد: با توجه به پتانسیلی که در میان پزشکان ایرانی وجود دارد، باید مسیر فعالیت آن‌ها تسهیل شده و پزشکان نیکوکار بتوانند خدمت کنند، اگر زنجیره امیدی در داخل کشور نبود یا بیمارستانی مانند نور افشار شرایط را فراهم نمی‌کرد شاید کسی مانند پروفسور مزدا نمی‌توانست خدمت ارزشمند خود ارائه دهد و بیش از هزار بیمار نیازمند را جراحی کند.

وی با تأکید بر این موضوع که نیازسنجی در مورد شناسایی بیماران نیازمند و کم و کیف آن انجام نشده است، اظهار کرد: اگر شرایط فراهم شود بیماران نیازمند متوجه حضور ما می‌شوند و آنگاه پزشکان نیز با اختیار بیشتری می‌توانند به آن‌ها خدمت کنند.
انتهای پیام
captcha