آموزش ۱۹۰ قرآن‌آموز در مهد قرآن «امام باقر (ع)» تبریز
کد خبر: 3756282
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

آموزش ۱۹۰ قرآن‌آموز در مهد قرآن «امام باقر (ع)» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مهد قرآن امام باقر (ع) تبریز، با بیان اینکه ۱۹۰ قرآ‌ن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مهد قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تدبر، تجوید، حفظ و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

 آموزش 190 قرآن آموز در مهدقرآن «امام باقر(ع)» تبریز

زهرا نقشی، مدیر مهدقرآن امام باقر(ع) تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 190 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، تدبر، تجوید، حفظ و مفاهیم از گرایش های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی، افزود: شناخت پیدا کردن به عظمت کلام خدا و ایمان به آن و این‌که از چه مقام با عظمتی صادر شده و دربردارنده تمام برنامه‌های سعادت دنیا و آخرت است که به دنبال این اعتقادات تعبد و ایمان به غیب و ... حاصل می‌شود که بدون شناخت قرآن ممکن نیست که در آیات قرآن کریم به آن توجه ویژه‌ای شده است.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این مهدقرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
نقشی، تدبر را نفوذ قرآن در قلب‌ها دانست و ادامه داد: تدبر نفوذ آگاهانه کلام وحی در قلب‌ها و جریان آن در شریان‌های وجود انسان‌های پرهیزگار برای ایجاد تحول و خدایی شدن است.
مدیر مهدقرآن امام باقر(ع) تبریز یادآور شد: آشنايی با علم قرائت اين امکان را به انسان می‌دهد تا قرآن را هر چه زيباتر، فصيح‌تر و روح‌بخش‌تر تلاوت نمايد تا تأثير آيات قرآن بر قلب و جان خود انسان و نيز شنوندگان، دو چندان شود و در ابتدا به حسن صورت آن جذب شده و سپس شيفته سيرت دل‌انگيز و زيباي آن شود و در ادامه خود جزء پويندگان طريقه عمل به آن قرار گيرند.
وی با اشاره به فرموده پیامبرکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: قرآن سفره پر برکت الهی است؛ آن را یاد بگیرید و تا می‌توانید در این راه بکوشید؛ زیرا قرآن نور آشکار و شفای سودمند الهی است. قرآن را یاد بگیرید؛ چون خداوند به جهت فراگرفتن آن، شما را به درجه اعلای شرافت خواهد رساند
نقشی، ضمن بازگو نمودن راهکار بهینه از مفاهیم قرآن تاکید کرد: برای استفاده بهینه از مفاهیم و معارف قرآن شریف، مقدماتی لازم است که بعضی جنبه اعتقادی و برخی بعد اخلاقی و دسته‌ای نیز ابعاد عملی و فکری و ... دارند و هر اندازه انسان بتواند با این مقدمات آشنا شود و به آن‌ها عمل کند، بدیهی است که بهره‌مندی او از قرآن بیش‌تر می‌شود.

انتهای پیام

captcha