دانشگاه آزاد ارومیه؛ میزبان بیست و سومین دوره مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت
کد خبر: 3756473
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

دانشگاه آزاد ارومیه؛ میزبان بیست و سومین دوره مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی‌ دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه از برگزاری بیست و سومین دوره مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت به‌میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه خبر داد.

دانشگاه آزاد ارومیه؛ میزبان بیست و سومین دوره مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیدکاظم یکانی معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ظهر امروز در نشست خبری بیست و سومین دوره مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بابیان اینکه دانشگاه آزاد واحد ارومیه میزبان مسابقات کشوری قرآن است، افزود: از زمان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، این برای نخستین بار است که این افتخار شامل حال ما شده و یک غنیمت و لطف الهی است.

وی بااشاره به اینکه برای تربیت نیروی هم‌تراز انقلاب اسلامی و آنچه اصل مطلق دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است باید تلاش کرد، ادامه داد: در فضای اسلامی، بحث نگاه به بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معجزه الهی یعنی قرآن کریم مدنظر بوده و دانشگاه آزاد در فضای درستی با آموزش قرآن و اساتید برجسته دانشگاهی وارد سرفصل‌های این بخش شده‌است.

یکانی تصریح کرد: دانشگاه آزاد شروع به برگزاری مسابقات و ایجاد انگیزه در دانشجویان و اساتید نموده‌ و از چهره‌های قرآنی حمایت‌های ویژه‌ای به‌عمل می‌آورد و تخفیف صددرصدی شهرینه برای حافظان قرآن درنظر گرفته شده‌است.

وی باتاکید بر اینکه دانشگاه آزاد واحد ارومیه جز معدود واحدهایی است که این موارد را درخصوص حافظان قرآن اجرا می‌کند، یادآور شد: نگاه و توجه ویژه به نخبگان قرآنی از وظایف دانشگاه آزاد بوده و از‌چهره‌ها و نخبگان استانی حمایت ویژه می‌کنیم و در این‌سری از مسابقات نیز اکثریت داوران مسابقات از اساتید برجسته بومی استان هستند که این‌امر برای نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: از روز جمعه پذیرش دانشجویان از استان‌های دیگر انجام خواهد شد و از شنبه افتتاحیه مسابقات خواهد بود که مسابقات بخش دانشجویی تا عصر شنبه ۲۸مهرماه ادامه خواهد داشت و یکشنبه ۲۹مهرماه نیز مسابقات اساتید برگزار خواهد شد و نتایج و جمع‌بندی مسابقات نیز روز دوشنبه ۳۰ مهرماه در مراسم اختتامیه خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش دانشجویان خواهر از روز شنبه ۲۸ مهرماه با رقابت ۲۲نفر دربخش قرائت به‌روش تحقیق، ۲۵نفر در بخش قرائت به‌روش ترتیل، ۱۹نفر در حفظ ۵ جز، ۲۰نفر در حفظ ۱۰جز، ۱۲نفر در حفظ ۲۰جز، ۱۵نفر در حفظ کل و ۴نفر نیز در بخش حفظ ۳۰جز آغاز خواهد شد.

یکانی افزود: در بخش دانشجویان برادر نیز که از روز شنبه ۲۸مهرماه برگزار خواهد شد ۳۳نفر در بخش قرائت به‌روش تحقیق، ۳۳نفر در قرائت به‌روش ترتیل، ۱۶نفر در حفظ ۵جز، ۱۴نفر در حفظ ۱۰جز، ۱۲نفر در حفظ ۲۰جز، ۱۴نفر در حفظ کل، ۴نفر در بخش حفظ ۳۰جز و ۴ نفر نیز در بخش اذان به رقابت خواهند پرداخت.

وی بااشاره به اینکه بخش اساتید خواهر نیز روز یکشنبه ۲۹مهرماه آغاز خواهد شد، گفت: در این بخش نیز ۱۵نفر در قرائت به‌روش تحقیق، ۲۳نفر در بخش قرائت به‌روش ترتیل، ۱۲نفر در حفظ ۵جز، ۹نفر در حفظ ۱۰جز، ۹نفر در حفظ ۲۰جز و ۹ نفر نیز در بخش حفظ کل قرآن کریم با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بابیان اینکه بخش اساتید برادران نیز روز یکشنبه ۲۹مهرماه خواهد بود، افزود: ۲۵ نفر در بخش قرائت به‌روش تحقیق، ۲۷ نفر در قرائت به‌روش ترتیل، ۶نفر در حفظ ۵جز، ۷نفر در حفظ ۱۰جز، ۹نفر در بخش حفظ ۲۰جز و ۷ نفر نیز در بخش حفظ کل به‌رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام

captcha