زائران اربعین قبل از مراجعه به مرزها تبادلات ارزى لازم را انجام دهند
کد خبر: 3756481
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
رحمانی‌فضلی:

زائران اربعین قبل از مراجعه به مرزها تبادلات ارزى لازم را انجام دهند

گروه جامعه ــ وزیر کشور در بازدید از مرز مهران با اشاره به اینکه نمايندگى چندين بانک و تعدادى از صرافی‌ها براى تبادلات ارزى در این منطقه فعال می‌شوند، گفت: علی‌رغم این مسئله از زائران می‌خواهیم هر نوع تبدیل ارزى را قبل از حضور در مرز انجام دهند تا در اینجا معطل نشوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير كشور امروز سه‌شنبه ٢٤ مهرماه، در جريان بازديد از پايانه مرزى مهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق شد بازدیدی از پایانه مهران داشته باشیم؛ تردد زوار روز به روز افزايش مى‌يابد تا در مراسم بزرگ پیاده روی اربعين حسينى حضور يابند.

وی ادامه داد: تمام امکاناتى که برای زوار لازم است از امكانات و خدمات زیرساختی، خدماتی تا حمل و نقل و ترافیک پيش بينى شده و خدمات بسیار خوبی ارائه شده‌ است.

وزير كشور با اشاره به حضور تعداد كاميون‌هاى حامل بار در مرز مهران، گفت: در جريان اين بازديد موضوع معطلی کامیون‌ها را شاهد بودیم که استاندار ایلام تأكيد كردند که روز گذشته هماهنگی با مقامات عراقی انجام شده تا بار اين کامیون‌ها به سرعت تخليه و از مرز خارج شوند.

رحمانى فضلى تصريح كرد: تمامى مسئولان در اینجا با هم در تلاش هستند که خدمات لازم را ارائه دهند؛ از یک هفته آینده موکب‌ها مستقر می‌شوند و کمک‌های مردمی شامل حال زوار، برقرار می‌شود. امروز جلسه‌ ستاد اربعين را در مهران خواهیم داشت تا درباره مشکلات و مسائلى که مطرح می‌کنند تصمیم گیری شود.

وزير كشور درباره تبديل ارز و نقل و انتقال پول در اين پايانه‌هاى مرزى، گفت: قرار شده نمايندگى چندين بانک و تعدادى از صرافی‌ها براى تبادلات ارزى فعال شوند اما توصیه ما به عزیزان زوار این است که هر نوع تبدیل ارزى را قبل از حضور در مرز انجام دهند تا در اینجا معطل نشوند.

همچنین حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین استان ایلام اظهار کرد: همه امکانات در مرزهای کشور برای تردد زوار فراهم شده است و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد. برنامه و هدف وزارت کشور این است اربعین مردمی برگزار شود و برپایی موکب‌ها برای خدمات رسانی به زوار نیز بخشی از کار بزرگ اربعین است.

65 درصد زوار اربعین از ماشین‌های شخصی برای سفر به مرزها استفاده می‌کنند

ذوالفقاری با اشاره به اینکه 65 درصد زوار اربعین از ماشین‌های شخصی و 35 درصد از وسایل عمومی برای سفر به مرزها استفاده می‌کنند، افزود: خوشبختانه پارکینگ‌های مرزهای کشور از جمله در مرز مهران به خوبی برای مردم فراهم شده‌ است.

وی افزود: دولت حمایت‌های خود را موکب‌ها انجام خواهد داد و از ظرفیت‌های استان‌های معین برای خدمات رسانی به زوار در مرزهای کشور نیز استفاده می‌شود. جانمایی موکب‌های توسط مسئولان استانی انجام گیرد ولی در هر صورت ملاحظات ترافیکی و انتظامی در ایجاد موکب‌های مد نظر قرار گیرد.

وی تأکید کرد: مرز مهران با توجه به شرایط خاص در بحث زیرساخت‌های بیشتر مورد توجه قرار گرفته و هم اکنون امکانات و زیرساخت‌های این مرز بیشتر از گذشته است. در خصوص برپایی موکب‌ها در مسیرهای اربعین و خارج از شهرها حرف ما این بوده که با توجه به حجم ترافیک و استفاده مردم از اربعین در داخل شهرها موکب‌ها ایجاد نشوند ولی در بحث شهر مهران با ایجاد کمیته‌ای جانمایی موکب‌ها بازبینی و کارشناسی شود.

 انتهای پیام

captcha