حضور ۲۱۶ مبلغ در ۲۸۳ مدرسه «طرح امین» استان مرکزی
کد خبر: 3756484
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
آیت‌الله سپاسی خبر داد؛

حضور ۲۱۶ مبلغ در ۲۸۳ مدرسه «طرح امین» استان مرکزی

گروه فرهنگی - مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: ۲۱۶ نفر مبلغ و مبلغه که ۷۴ نفر از برادران و ۱۴۲ نفر از خواهران هستند در ۲۸۳ مدرسه «طرح امین» استان مشارکت می‌کنند.

حضور 216 مبلغ و مبلغه در 283 مدرسه «طرح امین» استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله کاظم سپاسی آشتیانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی صبح سه‌شنبه 24 مهر‌ماه با حضور در همایش مبلغین و روحانیون مدارس طرح امین استان که در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) اراک برگزار شد، اظهار کرد: طرح مدارس امین طرح عالی و خوبی است و استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرو در انجام این طرح محسوب می‌شود و این مهم جز با همت مدیران آموزش و پرورش استان و انگیزه دینی و دلسورانه عمل کردن آن‌ها در این راه امکان‌پذیر نبوده است.
وی ادامه داد: مبلغین و روحانیون باید توجه کنند که برخوردشان با دانش‌آموز خوب بوده تا آن دانش‌آموز بتواند از یک مبلغ خاطره خوب و شیرین بیاد داشته باشد، بنابراین اولین فاکتور مهم مبلغ و معلم برخورد نیکو و احسن است و در این صورت است که جوان در مسیر صحیح قرار می‌گیرد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به لطائف فراوان دین افزود: نباید این طور باشد که مباحث سنگین دینی را تنها برای جوان مطرح کنیم بلکه باید سعی کرد لطائف را مطرح نمود و برای جوان نکته‌های لطیف را بیان کرد و وی را جذب اسلام کرد. اسلام را سخت جلوه ندهیم و با کلمات حکیمانه جوان را هدایت کنیم.
آیت‌الله سپاسی اظهار کرد: از علم اهل‌بیت (ع) دفاع نکردیم. اگر دنیای غرب از چنین معلمانی برخوردار بودند آن‌ها را رها نمی‌کردند این در حالی است که ما این همه کانون علم داریم و از آن‌‌ها غافل هستیم.
وی گفت: مبلغین و روحانیون باید نکته‌های مهم و آموزنده را از زندگی و سیره اهل‌بیت(ع) بیان کنند و طوری حساب شده برای جوان و کام جوان حقایقی نسبت به دین و اهل‌بیت (ع) بیان کنند تا دشمن نتواند این شیرینی را بگیرد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی تاکید کرد: 216 نفر مبلغ و مبلغه که 74 نفر از برادران و 142 نفر از خواهران هستند در 283 مدرسه طرح امین استان مشارکت می‌کنند.
آیت‌الله سپاسی گفت: تعداد اقامه نماز در مدارس طرح امین استان 412 مورد است. با توجه به اینکه آمار خوبی است اما، می‌توان جوانان را با همکاری و دلسوزی بیشتر در این مسیر هدایت کرد و با پایه‌های اعتقادی و علاقه‌مندی به نماز و دین آن‌ها را واکسینه کرد و در این صورت طراحی دشمن درون آن‌‌ها موثر نخواهد بود.

به گزارش ایکنا، شهریار فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: در جهت استمرار این طرح باید تلاش کنیم و این حرکت ارزشمند، قابل قبول را در حد توان گسترش دهیم.

وی ادامه داد: در مدرسه موضوع تعلیم و تربیت به حدی اثر‌گذار است که زمینه‌های قانون‌مداری و اخلاق‌مداری جامعه مبتنی بر آموزه‌های دینی را بیان می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش افزود: مدرسه کانون اصلی پیام‌های ما و انتقال ان پیام‌ها به متربیان است. آموزش دانش‌آموزان در مدارس از مزیت خوبی برخوردار است به طوری که آن‌ها به صورت کانونی، تجمعی، و الزامی در اختیار آموزش و پرورش هستند و مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند. در هیچ کجا نمی‌توان این مزیت را پیدا کرد.

فولادوند بیان کرد: دانش‌آموزان در سنینی قرار دارند که رفتار متربیان نقش جدی و اثرگذاری در آن‌ها خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در سیاست‌های کلی باید تابع سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت برگرفته از دین و مذهب خود باشیم. بنابراین  سیاست‌های کلی مدارس را جزء سیاست‌گذاران دانسته و در روش‌های اجرایی مدرسه می‌تواند به بهترین صورت ممکن سیاست‌های مذکور را اجرایی نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: از مهم‌ترین شرایط حاکم بر مدرسه می‌توان گفت تمامی عوامل یک صدا سیاست‌های آموزشی و تربیتی را باید اجرا کنند و مدیر به عنوان هماهنگ‌کننده و راهبری که تمامی ارکان را در راستای رسیدن به اهداف بایستی هماهنگ کند، باید نقش‌آفرین باشد و ما باید سیاست‌ها و رفتارها را با راهبری عمومی انجام دهیم و اگر غیر از این باشد پراکنده‌کاری است.

فولادوند افزود: رمز موفقیت در مدارس، حفظ نقش الگویی معلم است و یکی از سخت‌ترین کارهای معلم هرآنچه که می‌خواهد بیان کند خود باید یک الگوی اجرایی باشد.

وی گفت: جلب اعتماد دانش‌آموزان از طریق محبت است و رمز اعتماد سلامت، مبادی آداب بودن و کلید آن محبتی است که بین ما و دانش‌آموز مبادله می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: برای موفقیت ایجاد ارتباط سالم و صحیح بر مبانی تربیتی می‌تواند کلیدی در وجود دانش‌آموز باشد.

فولادوند افزود: امیدواریم این همکاری‌ها موجب شود بچه‌ها در محیطی سالم بر مبنای آموزه های اخلاقی و دینی تربیت شوند و  در جامعه احساس شخصیت کنند، مواظب باشیم به شخصیت بچه‌ها در جامعه مدرسه‌ای لطمه‌ای وارد نشود.

به گزارش ایکنا؛ در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری تداوم طرح امین در سال تحصیلی 98-97 بین مدیر حوزه‌های علمیه استان و مدیر کل آموزش و پروش استان منعقد و همچنین مراسم رونمایی از پوستر طرح مصباح‌الهدی توسط نماینده ولی فقیه در استان آیت‌الله دری نجف‌آبادی برگزار شد.

انتهای پیام

captcha