ایده، تحت قوانین مالکیت معنوی قرار نمی‌گیرد / ویژگی‌های استارتاپ
کد خبر: 3756518
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
واعظی:

ایده، تحت قوانین مالکیت معنوی قرار نمی‌گیرد / ویژگی‌های استارتاپ

گروه اقتصاد ــ بنیانگذار استارتاپ مهمانو با بیان اینکه باید مهارت‌های مرتبط با استارت آپ را بیاموزیم عنوان کرد: استارت آپ فعالیتی نوآورانه، فناورانه، مقیاس‌پذیر است و راه حل و تکامل در آن هست.

ایده تحت قوانین مالکیت معنوی قرار نمی‌گیرد / ویژگی‌های استارتاپ

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمد واعظی‌نژاد، بنیانگذار استارتاپ مهمانو، ظهر امروز سه شنبه 24 مهرماه، در رویداد اسلامی قرآنی طلوع برکت در کارگاه آشنایی با مفاهیم استارت آپ اظهار کرد: چند سالی است که فضای استارت آپی بسیار رایج شده است مثلاً وجود اسنپ سبب شده تا آژانس‌های مسافربری در حاشیه قرار بگیرند  و شاهد استارتاپ‌های موفقی بوده‌ایم. بنابراین برگزاری چنین رویدادی باعث می‌شود شانس موفقیت شما در استارت آپ بیشتر شود.

وی در ادامه درباره ارزش ایده اظهار کرد: قیمت ایده تقریباً صفر است. اگر من ایده‌ای را برای شما بگویم آیا شما حاضرید در مقابل آن پولی را پرداخت کنید چون من ایده را به شما گفته‌ام. بنابراین دیگر حاضر به پرداخت پولی بابت آن نیستید.

این دانشجوی رشته بازاریابی اظهار کرد: ایده در هیچ جای دنیا تحت قوانین مالکیت معنوی قرار نمی‌گیرد. بنابراین نمی‌توانید دیگران را از ارائه ایده‌ای مشابه ایده خود محروم کنید چون اساساً ممکن است شخص دیگری همزمان با شما به ارائه ایده‌ای پرداخته باشد.

بنیانگذار استارت آپ مهمانو اظهار کرد: ایده اولیه با خلاقیت و نوآوری در ادامه کار متفاوت است. نمی‌توانیم همه مشکلات را با خلاقیت و نوآوری برطرف کنیم یا معتقد باشیم که همه ایده‌های ما به نتیجه می‌رسد، چراکه اساساً اکثر ایده‌ها با شکست مواجه شده و به نتیجه نمی‌رسند.

واعظی‌نژاد با بیان اینکه باید مهارت‌های مرتبط با استارت آپ را بیاموزیم بیان کرد: استارت آپ فعالیتی نوآورانه، فناورانه و مقیاس‌پذیر است و راه حل و تکامل در آن هست.

وی یادآور شد: اگر به محصولی رسید که مشتری از آن رضایت دارد ولی پول چندانی برای انجام تبلیغات در راستای فروش بیشتر محصول ندارید، بنابراین افزایش هزینه‌ها باید با شیب اندکی باشد. همچنین لازم به یادآوری است که استارتاپ دارای مخاطب خاصی نیست، بلکه هر گروهی می‌تواند مخاطب استارت آپ باشد.

واعظی‌نژاد در پایان گفت: بعد از تشکیل استارتاپ باید تیم هم داشته باشیم که بتوانید ایده خود را اجرای کنید. بلین می‌گوید که افراد عمدتاً عملگرا، مردم‌گرا و تفکرگرا هستند. تفکرگراها خلاق و ایده‌پرداز هستند. بنابراین سعی کنید در تیم خود حداقل یک شخص تفکرگرا داشته باشید. البته به افراد عمل‌گرا و مردم‌گرا هم نیاز دارید.

انتهای پیام

captcha