انتصاب فامیلی در شهرداری شایعه است/ اصفهان فراصنعتی شده است
کد خبر: 3756521
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

انتصاب فامیلی در شهرداری شایعه است/ اصفهان فراصنعتی شده است

گروه اجتماعی – شهردار اصفهان گفت: انتصاب‌های فامیلی در شهرداری اصفهان شایعاتی است که توسط افراد مغرض و کسانی که نمی‌توانند پیشرفت‌های شهر را ببینند، مطرح می‌شود.

انتصاب فامیلی در شهرداری شایعه است

به گزارش ایکنا از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی امروز سه‌شنبه 24 مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اولویت ما در شهرداری اصفهان، توسعه گردشگری و کارآفرینی است، در واقع ما آمده‌ایم تا کارهای نیمه کاره را به اتمام برسانیم. با وجود پروژه‌های ناتمام بسیاری که در شهر وجود دارد و با وجود اجلاس‌هایی که قرار است در اصفهان برگزار شود و برگزار نشده، اشتباه است پروژه‌های جدیدی را در دستور کار قرار دهیم.

اتمام  پروژه‌های ناتمام دوره‌های گذشته شجاعت می‌خواهد

وی با بیان اینکه تمام کردن پروژه‌های ناتمام دوره‌های گذشته شجاعت می‌خواهد گفت: اما ما این کار را به خاطر منافع مردم، منافع شهر و نگاه به توسعه پایدار، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های در دستور کار قرار داده‌ایم و تحت هیچ شرایطی نیز از این تصمیم عدول نخواهیم کرد، چراکه ما نگاه‌مان به منافع همه شهر، شهروندان و نجات شهر از همه معضلات است.
نوروزی در خصوص پروژه پیاده‌روسازی چهارباغ و تخریب قسمتی از آن و همچنین پخش کلیپی از این اقدامات در شبکه دو تلویزیون، افزود: ما از ابتدا با شعار گردشگری وارد شده‌ایم و چهارباغ نیز یکی از مکان‌های اصلی و شاید مهم‌ترین مکانی باشد که گردشگران را به تمامی نقاط تاریخی شهر متصل می‌کند. قبل از اینکه بنده شهردار اصفهان شوم، فعالیت‌هایی در خصوص پیاده‌روسازی چهارباغ آغاز شده بود. بخشی از ضلع شرقی چهارباغ سنگ‌فرش شده بود و تعدادی از مغازه‌ها هم تغییر شکل دادند و هر دوی این کار به نوعی به هویت چهارباغ آسیب وارد کرده بود و در ضلع شرقی با کندن آسفالت‌ها و گودال، احتمال تخریب قسمت‌هایی از این  میراث وجود داشته است، اما دغدغه اصلی ما این بوده و خواهد بود که هیچ تخریبی انجام نشود و میراث و تاریخ این شهر مورد تعرض قرار نگیرد و خوشبختانه هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاد.

رویکرد ما جلوگیری از آسیب به میراث فرهنگی است

شهردار اصفهان ادامه داد: گزارشی را که به تلویزیون داده بودند و کارشناسی هم که در شبکه دو، اتفاقات را توضیح می‌داد این اقدامات را به فعالیت‌های اخیر ما نسبت داد، در حالی که این اقدامات مربوط به قبل از زمانی است که بنده شهردار شوم. سیاست‌های ما از ابتدا جلوگیری از آسیب به میراث فرهنگی بوده و خواهد بود. اکنون چهارباغ مرکزی است که نشان دهنده میراث گذشتگان شده و به عنوان محلی برای حضور همه کسانی که از اقصی نقاط مختلف جهان، آوازه چهارباغ را شنیده‌اند، تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند مانع تراشی کنند و نگذارند چهارباغ به مرکز تولید اندیشه و مباحث فرهنگی تبدیل شود، بدانند که این پروژه به همین جا ختم نمی‌شود و میدان امام حسین و خیابان سپاه را نیز دربر خواهد گرفت و به حلقه پیاده‌‎رو سازی میدان امام متصل می‌شوند.

انتصاب فامیلی در شهرداری شایعه است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر انتصاب‌های فامیلی در شهرداری اصفهان گفت: این شایعاتی است که توسط انسان‌های مغرض و کسانی که نمی‌توانند پیشرفت‌های شهر را ببینند، مطرح می‌شود. در صورتی که در نقد باید عدالت، انصاف و مروت رعایت شود، تا نقد سازنده باشد. در واقع هیچ‌کدام از مدیران با بنده نسبتی ندارند. از زمانی که من وارد این سمت شدم تعداد مدیران تحصیل‌کرده در دستگاه اجرایی مربوط به شهرداری افزایش چشمگیری پیدا کرده‌ و سن مدیران نیز یک سال و نیم کاهش پیدا کرد و مدیران در هر قسمت متناسب با رشته تحصیلی خود به کار گرفته شده‌اند.

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تاسیس فروشگاه‌های کوثر سبب بیکار شدن بسیاری از کسبه و خرده‌فروش‌های شهر شده است، خاطرنشان کرد: ما برای ادامه فعالیت فروشگاه کوثر به گونه‌ای عمل می‌کنیم که خرده فروش‌ها نیز در آن مشارکت داده شوند، ما نمی‌توانیم روند توسعه را به خاطر چنین مسائلی متوقف کنیم. دنیای جدید در حال حرکت به این سمت و سو است و نمی‌توان جلوی چنین اقداماتی که با اقبال عمومی مواجه شده را گرفت، بلکه باید از آنچه به عنوان تجربه خوب مطرح شده، استفاده کرد.
وی افزود: برای ادامه کار فروشگاه‌های کوثر باید به گونه‌ای عمل کرد که خرده فروش‌ها نیز در آن مشارکت داشته باشند، وقتی این افراد در ابتدا شریک شده و کار خود را در همین قالب ادامه دهند، مشکلی پیش نخواهد آمد.

اصفهان فراصنعتی شده است

نوروزی در خصوص عملکرد شهرداری در حوزه کارآفرینی، رونق اقتصادی، کسب و کار مبتنی برتکنولوژی نوین و عرصه دانش، اظهار کرد: بنده معتقدم که اصفهان دیگر ظرفیت صنعت را ندارد، اصفهان فرا صنعتی شده و باید به حلقه جهانی وصل شود تا استعدادها و نیروهای آن بتوانند بین‌المللی کار کنند. بین‌المللی شدن یعنی تولید شهر اصفهان از طریق سایت‌ها به دنیا فروخته شود، اصفهان باید محل خلق ارزش‌ها باشد و این با ساخت کارخانه و پیشرفت فیزیکی میسر نمی‌شود، بلکه باید دنبال تولید ثروت در و رویکرد تکنولوژی محور در اصفهان بود.

مساجد به صورت چند منظوره ساخته شوند

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چرا در مناطق جدید ساخت اصفهان مسجد و یا محلی برای ساخت مسجد مشخص نشده است، گفت: تا امروز در زمان شهرداری بنده منطقه جدیدی که تازه تاسیس شده باشد، نداشته‌ایم، با این وجود به نظر در همه مناطق باید مسجد وجود داشته باشد، اما نگاه من به مساجد نگاه چند منظوره است، همه مساجد شهر باید کانون‌های فرهنگی چندمنظوره ای باشند تا در آن‌ها هم کلاس‌های آموزشی و هم اقدامات فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام

 

captcha