تحریم‌ها فرصت مناسبی برای احیای مسائل علمی کشور است
کد خبر: 3756531
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵

تحریم‌ها فرصت مناسبی برای احیای مسائل علمی کشور است

گروه اجتماعی - استاندار آذربایجان‌غربی باتاکید بر اینکه تحریم‌ها فرصت مناسبی برای احیای مسائل علمی کشور است، گفت: اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم، می‌توانیم ظرفیت‌های عقب‌مانده کشور را به‌خوبی احیا کنیم.

تحریم‌ها فرصت مناسبی برای احیای مسائل علمی کشور است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی عصر امروز در جلسه سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که در محل سالن استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، بابیان اینکه شرایط کشور با وجود تحریم‌ها خاص است، اظهار کرد: امروز کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و تحریم‌ها فرصت مناسبی است تا درخصوص مسائل علمی کشور را احیا کنیم.

وی بابیان اینکه با برنامه‌ریزی می‌توانیم این شرایط خاص را مدیریت کنیم، تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم، از نظر عقب‌ماندگی علمی می‌توانیم کشور را به‌خوبی احیا کنیم و باید از این فرصت به‌دست‌آمده نهایت استفاده را ببریم.

شهریاری بااشاره به اینکه با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان عقب‌ماندگی سال‌های گذشته را جبران کرد، خاطرنشان کرد: جبران عقب‌ماندگس‌های علمی کشور به همت مردم، مسئولین و شرکت‌های دانش‌بنیان بازمی‌گردد.

استاندار آذربایجان‌غربی بابیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بحث کسب و کار جدیدی در کشور است، یادآور شد: این نوع از کسب و کار به سرعت رشد پیدا کرده و اکنون ۳۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود داشته و ۱۸ مورد از این شرکت‌ها نیز در استان داریم که از این نظر در استان کمبود داشته و باید پیشرفت کنیم.

انتهای پیام

captcha