اشتغال ۲۵۰ دانشجوی دانشکده فنی ومهندسی اسفراین در مراکز صنعتی
کد خبر: 3756554
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

اشتغال ۲۵۰ دانشجوی دانشکده فنی ومهندسی اسفراین در مراکز صنعتی

گروه اجتماعی-رئیس دانشکده فنی و مهندسی اسفراین گفت: در راستای ارتباط با صنعت هم اکنون ۲۵۰ دانشجو به صورت نیمه وقت در مراکز صنعتی این شهرستان مشغول به کار هستند.

اشتغال ۲۵۰ دانشجوی دانشکده فنی ومهندسی اسفراین در مراکز صنعتی

به گزارش ایکنا از منطقه خراسان شمالی دکتر مصطفی  حیدری رئیس دانشگاه فنی مهندسی اسفراین  در نشست خبری اظهار کرد:شهرستان اسفراین به لحاظ امکانات فنی و مهندسی دارای جایگاه ویژه بوده و زمینه مساعدی برای توسعه علمی دارد به همین دلیل از مهمترین وظایف این دانشگاه آموزش و پژوهش،تولید علم و فناوری  و تربیت نیروی متخصص به سبب وجود فضاهای صنعتی در شهرستان است .

 وی با بیان اینکه مهارت افزایی دانشجویان از اولویت‌های مجتمع آموزش عالی فنی مهندسی بوده، گفت: مجاورت وهمکاری این مجتمع با صنایع فولاد ولوله گستر نمونه خوبی از تعامل دانشگاه وصنعت است که خروجی آن دانشجویان ماهر و کار آفرین خواهد بود.

وی عنوان کرد: همکاری دو جانبه موجب خواهد شد دانش آموختگان مهارت لازم را فرا گیرند و از جنس دانش آموختگانی باشند که کار آفرین هستند.

حیدری با بیان اینکه ماموریت گرایی از برنامه‌هایی بوده که دانشگاه دنبال می‌کند،گفت: هم اکنون موافقیم در این مورد به خوبی عمل و بر مدار ماموریت خود بیافزائیم.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء وتوسعه بنیادهای علمی وفرهنگی وابسته به حضور اعضای هیئت علمی توانمند است، افزود: تکمیل، تجهیز وتقویت کارگاه‌ها وآزمایشگاه‌ها از دیگر اولویت‌ها بوده که از محل سفر مقام معظم رهبری یک ملیارد و پانصدمیلیون تومان اختصاص یافت. 

حیدری با اشاره به ایجاد۱۳رشته در این دانشگاه، افزود: هم اکنون یک هزار و ۹۹۱ دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل بوده که از این تعداد ۲۲۱دانشجوی دختر ومابقی پسر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه غیر بومی هستند، خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۵۱۴دانشجوی جدید در این دانشگاه ثبت نام کردند.

وی خاطر نشان کرد:۲۵۰ نفر از دانشجویان در غالب طرح های ارتباط با صنعت در مجموعه فولاد بصورت نیمه وقت مشغول فعالیت هستند .

حیدری از طرح دانشگاه سبز که جلوگیری از هدر روی انرژی آب و برق و گاز در دانشگاه و خوابگاه‌ها خبر داد، گفت:از معدود دانشگاهایی هستیم که دانشجویان رو به این سمت ترغیب می‌کنیم و نتایج عالی دست یافتیم.

حیدری با ذکراین که بعد از پژوهش‌های دانشگاه علوم پزشکی در استان پژوهش‌های دانشکده علوم مهندسی بیشترین سهم تحقیقات پژوهشگران را به خود اختصاص داده است، یادآورشد: اعضای هیئت علمی این دانشکده ۲۰۲ مقاله lsl کار کرده اند.

سعادت طرقی، مدیر ارتباط با صنعت این دانشگاه با تاکید براهمیت مهارت افزایی دانشجویان، بیان کرد:طبق گزارش‌های ادواری شاخص‌های رقابت پذیری کشورها که در سال ۲۰۱۶ و۲۰۱۷بالغ بر۱۰۰شاخص کشورهای مختلف راباهم مقایسه کردیم در بخش ارتباط با صنعت کشور ما بین ۱۳۸کشور رتبه ۱۰۰را دارد وکشور ترکیه رتبه ۴۲و این نشان از ارتباط نه چندان خوب بین صنعت و دانشگاه است.

وی افزود:در بحث آسیب شناسی که انجام شد مهمترین مشکل عدم وجودسیاست گذاری‌های مشخص ومدون در کلان کشور است که در سال‌های اخیر تحولات زیادی انجام شده ودر بسیاری از دانشگاه‌هاابلاغ و اجرا شده است و هیئت علمی این دانشگاه توانایی آن را داشت که راه کار ارائه دهند.

captcha