ارتقای فرهنگ قرآنی؛ برنامه مهم علوم پزشکی گیلان
کد خبر: 3756586
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
یوسف زاده چابک بیان کرد:

ارتقای فرهنگ قرآنی؛ برنامه مهم علوم پزشکی گیلان

گروه سلامت ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ارتقای فرهنگ قرآنی این دانشگاه و محیط‌های درمانی وابسته به آن تأکید کرد.

ارتقای فرهنگ قرآنی برنامه مهم علوم پزشکی گیلان استشاهرخ یوسف زاده چابک،رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به میزبانی این دانشگاه در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت اظهار کرد: جشنواره‌های قرآنی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در گسترش فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها و محیط درمانی و به تبع آن ایجاد انگیزه مضاعف برای خدمت به مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت بهداشت دارای ۶۰۰ هزار کارمند، دانشجو و هیئت علمی است؛ گفت: حضور حدود ۱۰ درصد از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت در جشنواره‌های قرآنی نشان از اهمیت قرآن در زندگی اعضای جامعه پزشکی و پیرا‌پزشکی دارد.

یوسف زاده چابک با بیان اینکه شغل پزشکی از نظر مردم فرا‌تر از یک شغل عادی است؛ گفت: جامعه پزشکی، شامل پزشکان و افرادی که در کادر پزشکی هستند به فراخور شغل خود که خدمت به افراد درد‌مند است، دارای یک معنویت کاری هستند. اگر خود را با قرآن عجین کنند علاوه بر اجر و منزلتی که به دلیل وقف خود برای خدمت به مردم در نزد آنان دارند، اجر و قرب بیشتری در نزد خداوند پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: انس با قرآن موجب اخذ رفتار و منش پسندیده قرآنی شده و این موضوع به پزشکان کمک بسیاری برای حضور بر بالین بیماران همراه با اخلاق پسندیده می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: گسترش فرهنگ قرآنی یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه گیلان است، این دانشگاه در یکسال اخیر حدود ۱۰ رویداد فرهنگی را تدارک دیده تا دانشجویان و کارکنان این دانشگاه را به لحاظ فرهنگی ارتقا دهد. قرآن کتاب هدایت انسان است که به تمامی ابعاد سلامت اهمیت می‌دهد، مقوله‌های سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در کتاب قرآن سرشار بوده و توجه به مفاهیم آن نیز می‌تواند به پزشکان کمک کند.
انتهای پیام
captcha