لزوم فعالیت بیش از پیش کانون‌های مساجد در ماکو
کد خبر: 3756601
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

لزوم فعالیت بیش از پیش کانون‌های مساجد در ماکو

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ماکو اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد در ماکو باید فعال شوند، چراکه این کانون‌ها نقش کلیدی در جذب جوان به نماز را ایفا خواهند کرد.

لزوم فعالیت بیش از پیش کانون‌های مساجد در ماکو

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو عصر دیروز، 24 مهرماه در اولین جلسه ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان ماکو که در سالن کنفرانس دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: جلسات ستاد نماز جمعه باید در راستای بررسی و ارائه تدابیر لازم برای جذب مردم به نماز متناسب به نیاز، هر دو هفته یکبار برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان امامت جمعه پیشین اقدامات شایسته‌ای در این راستا صورت گرفته‌است، افزود: پیگیر مسئله ادامه روند ساخت مصلای امام‌ خمینی(ره) ماکو هستیم که از هفته آینده در دستور کار بررسی دفتر امام جمعه قرار خواهد گرفت.

امام جمعه ماکو با تأکید بر اینکه آمار حاضران در نمازهای جمعه شایسته ظرفیت انسانی شهرستان ماکو نیست، تصریح کرد: نباید به این فکر باشیم که مساجد نیمه‌پر یا پر هستند، باید فکر کنیم که چرا نیروی انسانی کمتری، در شهری که مرکزیت منطقه آزاد تجاری صنعتی است به مساجد می‌روند.

وی بر لزوم اجرای کارهای فرهنگی و انقلابی در راستای جذب حداکثری مردم به سوی نماز تأکید کرد و گفت: برای سوق‌دادن مردم به مساجد ابتدا باید آگاه‌سازی صورت گیرد تا شاهد ثمره آن که عمل است باشیم.

هاشمی مدارس و دانش‌آموزان را ظرفیت‌های بسیار ارزشمند برای ترویج دین اسلام عنوان کرد و یادآور شد: نماز باید در مدارس نهادینه شده و ارزش و جایگاه آن تبیین شود.

امام جمعه ماکو تأکید کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد باید در ماحو فعال شوند چراکه این کانون‌ها نقش کلیدی در جذب جوان به نماز را ایفا خواهند کرد.

هاشمی بر تقویت ارتباط اعضای ستاد با دانشگاه‌های شهرستان در راستای برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ، کرسی‌های آزاداندیشی و رفع چالش‌ها نسبت به نماز و فرهنگ نماز تأکید کرد.

امام جمعه ماکو بازاریان را عاملین اصلی در تبلیغ یاد کرد و گفت: چه‌شایسته است که این بازاریان در ارتباطات خود با سایر مردم فرهنگ و منش اسلامی را مرور کنند.

وی از فعالیت ۱۰۰ هیئت عزاداری در شهرستان ماکو خبر داد و تصریح کرد: هیئت‌های عزاداری می‌توانند سنگرهای مستحکم نماز باشند و این بدین‌معنی است که اگر هر عزاداری فرهنگ درست زیستن اسلامی را در هیئت خود تبلیغ کند، یک گام به سوی جامعه‌ای پویا و اسلامی خواهیم برداشت.

انتهای پیام

captcha