برپایی ۱۰ جشنواره فرهنگی و هنری در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3756640
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

برپایی ۱۰ جشنواره فرهنگی و هنری در خراسان‌شمالی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از برگزاری ١٠ جشنواره فرهنگی و هنری همزمان با هفته قرآن و عترت در این استان خبر داد.

برپایی 10 جشنواره فرهنگی و هنری در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی اصغر نودهی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: مقدمات برگزاری هفته قرآن و عترت با پیگیری از معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تصویب شورای سیاستگذاری توسعه فعالیت‌های قرآنی استان با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان در قالب جشنواره‌های قرآن و عترت فراهم شده است.
وی افزود: جشنواره‌های قرآنی با موضوعات شعر و داستان کوتاه، قرآن در رسانه، هنرهای تجسمی، فیلم و فیلم‌نامه‌نویسی، پایان‌نامه و مقالات فرهنگی، تلاوت و حفظ قرآن، هنرهای نمایشی، آواها و نغمات، صنایع دستی و یادواره شهدای قرآنی برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود.
نودهی عنوان کرد: این جشنواره‌ها از هفته دوم آبان در شهرستان‌های استان آغاز و تا دی‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
وی یادآور شد: برنامه‌های جنبی و کارگاه‌های علمی، هنری و قرآنی و دستاوردهای آثار برگزیدگان جشنواره قرآنی به همراه برنامه‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی از یکم تا هفتم اسفندماه برگزار می‌شود.
نودهی هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و معرفی دستاوردهای علوم قرآنی در ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های قرآنی و ایجاد ارتباط با سایر حوزه‌های استانی فعال با موضوع قرآن ذکر کرد.
انتهای پیام.

captcha