تشکیل کارگروه تحکیم خانواده و ازدواج در وزارت کشور
کد خبر: 3756669
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
اکبری بیان کرد:

تشکیل کارگروه تحکیم خانواده و ازدواج در وزارت کشور

گروه جامعه ــ معاون مشارکت‌های مردمی وزارت کشور از تشکیل کارگروه تحکیم خانواده و ازدواج در وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کمال اکبری، معاون مشارکت‌های مردمی وزارت کشور، در اولین کنگره ملی خانواده که امروز 25 مهرماه، در سالن همایش آدینه برگزار شد، با بیان اینکه همه در موضوع خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه اتفاق نظر داریم، گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد به تعالی برسد باید خانواده‌ای سالم و محکم داشته باشد.

وی افزود: رسول خدا(ص) ازدواج را اساس خانواده دانسته است، خانواده باید پویا باشد تا به پرورش نسل شاداب بینجامد. اصل و اساس جامعه خانواده بوده و حتی مباحث اقتصادی، اخلاقی، امنیت روانی، امنیت فیزیکی بدون خانواده در جامعه شکل نمی‌گیرد.

معاون وزیر کشور در ادامه به اهمیت سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: این سازمان‌ها در جهت منافع عموم و در بین حاکمیت و جامعه فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف این کنگره این است که تجارب سازمان‌های مردم نهاد را به اشتراک گذاشته و در خدمت خانواده و جامعه باشند، نقش سازمان‌های مردم‌نهاد این است که خانواده را توانمند کرده و از ناتوانی که در روابط بین والدین و فرزندان پیش می‌آید پیشگیری کنند.

وی اعلام کرد: کارگروه تحکیم خانواده و ازدواج در وزارت کشور با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد شکل گرفته و منتج به این کنگره شده است. بستر لازم برای تشکیل شبکه ملی خانواده در حال انجام است که یک نهاد ملی با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد شکل می‌گیرد؛ امیدواریم این زمانی که در آن قرار دادیم مورد رضایت خانواده قرار بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: دغدغه مقام معظم رهبری موضوع خانواده بوده و امیدواریم به عنوان سربازان این نظام دغدغه‌ها و درخواست‌های را ایشان در حوزه خانواده برآورده کنیم.

انتهای پیام

captcha