طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی در اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 3756729
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی در اردبیل اجرا می‌شود

گروه اجتماعی - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آغاز طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح از ۲۱ مهرماه شروع و تا ۱۱ آبان اجرا می‌شود.

طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی در اردبیل اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل امروز، 25 مهرماه در جلسه بررسی روند اجرای طرح امداد و نجات ویژه اربعین در اردبیل تصریح کرد: کمیته امداد و نجات اربعین در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان تشکیل شده و در آماده‌باش کامل هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آغاز طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح از ۲۱ مهرماه شروع شده و تا ۱۱ آبان اجرا می‌شود و در این مدت مردم حسینی استان از خدمات این نهاد بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر استان برای امدادرسانی در اربعین آماده‌باش هستند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با به کارگیری یک هزار و ۲۶۰ نفرروز نجاتگر داوطلب و پرسنل، ۲۵۲ دستگاه‌روز آمبولانس و ۲۳۱ دستگاه‌روز آماده ارائه خدمات امدادی به مردم حسینی هستند.
مسئول کمیته امداد و نجات اربعین حسینی در استان اردبیل با بیان اینکه در این مدت تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی در اربعین آماده باش هستند، افزود: در صورت لزوم از تیم واکنش سریع استفاده خواهیم کرد.
معبودی اظهار کرد: چهار دستگاه خودروی آمبولانس با راننده و چهار دستگاه خودروی ست نجات با راننده توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل در داخل مرز کشور مستقر و یک دستگاه تریلی با دو راننده و یک دستگاه آمبولانس با دو نفر راننده و نجاتگر در بحث برون مرزی فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مجموع ۱۹ نفر نیروی عملیاتی اعزام کرده که هشت نفر آن‌ها در درون مرز و ۱۱ نفر در عتبات عالیات امدادرسانی خواهند کرد و ۳۲ درمانگاه و پایگاه درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور در عراق ارائه خدمات درمانی می‌کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: با توجه به هم مرز بودن استان با کشور آذربایجان، پایگاه‌ها و تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در طول مسیر آماده ارائه خدمات امدادی به زائران آذربایجانی نیز است.
انتهای پیام

captcha