شهدا راه حق را برای ادامه مسیر زندگی خود انتخاب کرده‌اند
کد خبر: 3756740
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

شهدا راه حق را برای ادامه مسیر زندگی خود انتخاب کرده‌اند

گروه شهرستان‌ها - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تایباد گفت: راهی که شهدا برای ادامه مسیر زندگی خود انتخاب کرده‌اند، راه حق و ماندگار است.

شهدا راه حق را برای ادامه مسیر زندگی خود انتخاب کردند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حامد قربانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تایباد در جلسه فرهنگ ایثار و شهادت که امروز، 25 مهرماه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یاد شهدا همیشه در ذهن و خاطر نسل‌های بعد ماندگار بوده و رمز این ماندگاری در این است که شهادت در راه حق خلاصه شده و شهدا با معبود خود معامله کرده‌اند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام زیارتی اربعین افزود: امسال در پیش‌بینی‌های انجام شده شهرستان تایباد میزبان 40 هزار تبعه کشور افغانستان برای شرکت در مراسم اربعین است این امر نشان‌دهنده ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت بعد از گذشت قرن‌ها پس از واقعه کربلاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تایباد بیان کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی و جنگ روانی که از سوی دشمنان نظام جهت سست کردن بنیه اعتقادی مردم پیش‌بینی شده است ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل جوان با آرمان‌های انقلاب امری ضروری و الزامی است.

وی خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را افتخار و وظیفه‌ انسانی و شرعی برای مسئولان و مردم دانست و افزود: امنیت حاصل در کشور نتیجه رشادت مردانی است که از جان خود گذشتند. اگر امروز در این نقطه صفر مرزی میزبان زائران امام حسین(ع) از کشور ناامن افغانستان هستیم، به برکت خون شهدایی است که نهال امنیت را آبیاری کرده‌اند.

در ادامه سید احسان علوی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تایباد، گفت: عزت، امنیت و اقتدار کشور در منطقه و جهان مدیون مجاهدت‌ها، رشادت‌ها، صبر و استقامت خانواده‌های سرافراز شهدا و ایثارگران است.

وی افزود: تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تنها نباید برای مدت خاصی باشد در تمام سال این مهم وظیفه همگانی است. جامعه عزت و امنیت خود را مرهون صبر و بردباری این خانواده‌ها است مجاهدت آنان با هیچ معیار دنیوی قابل قیاس نیست.

علوی از بازدید و سرکشی خانواده شهدا با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی طی هفته آینده در تایباد خبر داد و گفت: این جلسه با هدف تکریم و نیز پاسخگویی به مشکلات این افراد برگزار خواهد شد همچنین مشکل اشتغال عده‌ای از فرزندان شهدا و ایثارگران در اولویت این برنامه است.

شهرستان مرزی تایباد با 114 شهید، 277 جانباز و 32 آزاده در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

انتهای پیام

captcha