جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اهواز برگزار شد/ قصه، مهربانی را منتشر می‌کند
کد خبر: 3756761
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اهواز برگزار شد/ قصه، مهربانی را منتشر می‌کند

گروه فرهنگی ـ مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان خوزستان از امروز 25 مهرماه در اهواز آغاز شد و تا فردا 26 مهرماه ادامه دارد.

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اهواز برگزار شد/قصه مهربانی را منتشر می‌کند

به گزارش ایکنا از خوزستان صبح امروز چهارشنبه 25 مهرماه مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور 23 قصه‌گوی برتر، هیئت داوران در استان خوزستان و مربیان کانون و دانش آموزان اهوازی در آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک شهرستان اهواز برگزار شد.

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در آیین گشایش این جشنواره با بیان اینکه قصه نقش مؤثری در هویت افزایی کودکان دارد، گفت: قصه ابزاری است که مهربانی را منتشر و تکثیر می‌کند و برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی می‌تواند در ترویج این فرهنگ نقش خود را به شکل خوبی نمایان سازد.

به گفته وی قصه‌گویی از مؤثرترین ابزارهای تعلیم و تربیت است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود.

کیانی گفت: کتاب‌خوان‌ها نقشی هم‌تراز با قصه‌گویان دارند و بر همین اساس فعالیت قصه‌گویی در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب نیز مؤثر است.

براساس این گزارش، در روز نخست این جشنواره، زهرا شوشتری با قصه «درخت غرغرو»، مونا سبحانی خالص با قصه‌ی «عبدل مای»، ندا شنبدی با قصه «کسی شبیه ماه»، زهره رضازاده با قصه «شوکا گوزن کوچولو»، نیوشا آریا راد با قصه «کوچک بزرگ‌ترین سیب دنیا»، لیلا زکی با قصه «هدیه روز مادر» و مرجان نوروزی با قصه «نسل هر چی» همگی از اهواز قصه‌های خود را روایت کردند.

همچنین آسیه رحمتی، سمیه قلاوند و فهیمه سروندی هر سه از شهرستان اندیمشک، به ترتیب قصه‌های «زیباترین هدیه دنیا»، «قطاری پر از آرامش» و «جزیره هزار قصه» را روایت کردند. پس از آن فاطمه رشیدی از شهرستان اهواز قصه‌ی «تغییر باران» را بازگو کرد.

گفتنی است، ادامه این جشنواره در روز نخست برگزاری کارگاه آموزشی با حضور مهدی آرایی مدرس قصه‌گویی است که ساعت 14:30 امروز در آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان فردا 26 مهرماه نیز با روایت قصه گویان برتر استان ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

captcha