زنجان، میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شد
کد خبر: 3756765
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
در سال تحصیلی جاری؛

زنجان، میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال تحصیلی جاری مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

زنجان، میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شد
به گزارش ایکنا از زنجان، مریم رشتچی امروز، 25 مهرماه در آیین تحلیل از منتخبین استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزری اظهار کرد: بیش از 33 هزار و 141 دانش‌آموز از سطح استان در مسابقه درس‌هایی از قرآن شرکت کردند.
وی ادامه داد: 76 هزار دانش‌آموز از مناطق چهارده‌کانه آموزش و پرورش استان زنجان در این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند که 1300 نفر به مرحله استانی رسیدند و 74 نفر آن‌ها راهی مرحله کشوری شدند و در نهایت 9 نفر مقام به دست‌ آوزدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تعداد فرهنگیانی که در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند را 2000 نفر برشمرد و گفت: از این تعداد 96 نفر در مرحله استانی و 8 نفر در مرحله کشوری به رقابت پرداختند که 4 نفر آقا و 4 نفر خانم بودند.
این مسئول به اجرای یک طرح خلاقانه توسط آموزش و پرورش برای توسعه و تعمیق باورهای دینی در کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: طرح پیوند مسجد و مدرسه در این راستا در حال اجراست که دانش‌آموزان با حضور در مساجد از فضای معنوی آن بهره‌مند و از صحبت‌های روحانی استفاده می‌کنند.
رشتچی برگزاری سوگواره احلی من العسل را یکی از الگوهای عزاداری برای نوجوانان خواند و گفت: جشن تکلیف دانش‌آموزان نیز در دوره‌های مربوطه در سطح استان برگزار می‌شود که 90 درصد دانش‌آموزان این دوره‌ها را دربرمی‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه میزبانی مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در سال تحصیلی جاری به زنجان رسید عنوان کرد: از همه ادارت و ارگان‌ها تقاضا داریم تا آموزش و پرورش را برای برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی یاری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: دیگر برنامه مهم آموزش و پرورش اجرای طرح حفظ همگانی قرآن با تأکید بر مدارس ابتدایی است.
انتهای پیام
captcha