اعلام فراخوان سوگواره‌های عاشورایی «عکس و پوستر هیئت»
کد خبر: 3756781
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

اعلام فراخوان سوگواره‌های عاشورایی «عکس و پوستر هیئت»

گروه فرهنگی ــ از سوی جامعه ایمانی مشعر، فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت منتشر شد.

هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت فراخوان شدبه گزارش ایکنا از قم، متن این فراخوان به شرح زیر است: هنرمندان مسلمان، هرگز نتوانسته‌اند نسبت به واقعه عظیم کربلا بی‌تفاوت باشند و فرهنگ غنی عاشورا در طول تاریخ تأثیرهای بی‌بدیل و غیر قابل‌انکاری بر انواع هنر گذاشته است. عکس و پوستر هیئت، ابزارهای رسانه‌ای و هنری هستند که در خدمت فرهنگ غنی عاشورا و هیئت قرار گرفته‌اند. عکس هیئت، عامل عمق‌بخشی به نگاه‌ها و رواج فرهنگ زیبا و پرشور هیئت است و می‌تواند پایان‌بخشِ غفلت یا عبور سطحی از کنار صحنه‌های ناب هیئت باشد. پوستر هیئت نیز بیرق و شعاری برای تبلیغ حقایق ارزشمند است. پوستر همانند گنبد که مهم‌ترین نماد حرم است، نمای بیرونی هیئت و جلوه‌گر زیبایی‌های آن است. در این راستا سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت، قرار بوده و هست که بین هنرمندان و هیئت‌ها ارتباط و تعاملی برقرار کند و زمینه را برای شناسایی، سازماندهی و رشد استعدادهای نهفته در هیئت‌ها فراهم کند.
سوگواره عکس هیئت، در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود.  بخش اصلی با موضوع  مجموعه عکس و تک عکس(متن و حاشیه مراسم هیئت) و در بخش جنبی، با موضوع عکس‌های قدیمی و کهن، مورد داوری قرار خواهند گرفت. جوایز بخش‌اصلی در مجموعه‌ عکس، رتبه اول چهار میلیون تومان، به‌همراه سه‌میلیون تومان کمک به هیئت؛ رتبه دوم، سه میلیون تومان، به‌همراه دومیلیون تومان کمک به هیئت؛ رتبه سوم، دو میلیون تومان، به‌همراه یک‌میلیون تومان کمک به هیئت و در بخش تک عکس رتبه اول، سه میلیون تومان، به‌همراه دومیلیون تومان کمک به هیئت؛ رتبه دوم، دو میلیون تومان، به‌همراه یک‌میلیون تومان کمک به هیئت؛ رتبۀ‌سوم، یک میلیون تومان، به‌همراه پانصدهزار تومان کمک به هیئت و در بخش‌جنبی، دومیلیون تومان خواهد بود.
سوگواره پوستر هیئت، در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود.  بخش اصلی با موضوع  پوسترهاي اطلاع رساني هيأت(محرم، جلسات هفتگی،‌سایرمناسبات) و در بخش جنبی، با موضوع پوسترهای عاشورایی، مورد داوری قرار خواهند گرفت.
جوایز بخش‌اصلی، چهار میلیون تومان هدیه هنرمند و دو میلیون تومان کمک به هیات در بخش پوستر برتر و یک میلیون تومان  هدیه هنرمند و یک میلیون تومان کمک به هیئت در هر یک از بخش‌های تخصصی؛ بخش تصویرسازی، بخش حروف‌نگاری، بخش چیدمان متن(لی‌اوت)، بخش ترکیب‌بندی، بخش ایده پردازی و خلاقیت،بخش عکاسی(کاربرد عکس در پوستر) خواهد بود.
سوگواره پوستر توسط اساتید آقایان مسعود نجابتی، جواد پویان، هادی معزی، احمدرضا دالوند واحمد آقاقلی‌زاده داوری می‌شود. آقایان سید عباس میرهاشمی، علی اصغر داود آبادی فراهانی، یدالله عبدی، مجتبی کوچکی، سید احسان باقری نیز داوران سوگواره عکس هیئت می‌باشند.
این سوگواره‌ها به همت «جامعه ایمانی مشعر» و با همراهی و همکاری «سازمان هنری رسانه ای اوج»، «بنیاد روایت فتح»، «کانون هنر شیعی» و «خانه عکاسان ایران» برگزار می‌گردد.۱۶ آبان‌ماه مصادف با رحلت رسول اکرم(ص) آخرین مهلت ارسال آثار عکس  و پوستر  خواهد بود. هنرمندان گرامی  می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار به وب‌گاه  www.photo.1542.org (سوگواره عکس) و www.poster.1542.org  (سوگواره پوستر) مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha