‌دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای اجرای عدالت همدل باشند
کد خبر: 3756806
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

‌دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای اجرای عدالت همدل باشند

گروه اجتماعی ــ استاندار قزوین گفت: داستان جدید این استان از افراد باسابقه در دستگاه قضا است و بی‌شک باید دستگاه‌های اجرایی با دادستان همکاری لازم را برای اجرای قوانین و عدالت داشته باشند.

همدلی دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضا برای اجرای عدالت

به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین در جلسه شورای اداری که ظهر امروز، 25 مهرماه با حضور دادستان کل کشور در استانداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه استان قزوین به دلایل سابقه دیرین خود در عرصه تاریخی و فرهنگی در سطح ملی و در جهان اسلام بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: این استان مسیر اصلی شمال به شمال غرب است.
وی افزود: استان قزوین با کمتر از یک درصد مساحت بیش از ۴ و نیم درصد نیاز کشاورزی را رفع می‌کند و امسال رتبه نخست را در بحث زراعت به دست آورده که باعث افتخار ماست.
زاهدی در ادامه با اشاره پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ شهرک صنعتی در استان قزوین وجود دارد.
وی افزود: در بخش صنعت استان قزوین به لحاظ داشتن قدمت و تنوع، در کشو بسیار فعال است البته مشکلاتی گریبان گیر صنعت استان است که باید تلاش کنیم مرتفع شود.
زاهدی ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری این استان نیز ظرفیت خوبی برای شکوفایی قزوین به وجود خواهد آورد که در سال جاری تلاش شده است این موضوع در اولویت قرار بگیرد.
استاندار قزوین عنوان کرد: وجود دانشگاه‌های بزرگ در قزوین موجب شده این استان به‌عنوان قطب علمی کشور معرفی شود.
وی با اشاره به مهاجرپذیر بودن قزوین خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مختلف منجر شده است که قزوین شهری مهاجرپذیر بوده و اقوام مختلف در کنار هم برادرانه زندگی کنند.
زاهدی با اشاره به فضای مذهبی استان قزوین گفت: در مدت حضور خود در این استان شاهد فعالیت‌های پررنگ مذهبی مردم هستم که نشان از ریشه‌دار بودن مردم منطقه به لحاظ مذهبی است و از منظر داشتن بزرگان دینی نیز استان بنامی است و حوزه‌های علمیه این استان به لحاظ کمیت و کیفیت بسپار پربار هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: قزوین به دلیل داشتن بزرگان هنر خوشنویسی از ۱۰ سال پیش تاکنون به‌عنوان پایتخت خوشنویسی انتخاب‌شده و به‌گونه‌ای طلایه‌دار مذهبی‌ترین و عرفانی‌ترین هنر جهان است.
وی تصریح کرد: وحدت بین سلایق، همکاری و مشورت پذیری حاکم در میان دستگاه‌های استان قزوین نتایج خوبی داشته و به همدلی میان دستگاه‌ها منجر شده است.
استاندار قزوین با اشاره به حفظ منابع آبی استان گفت: در بحث حقوق عامه مهم‌ترین اولویت در استان مسئله آب است که اگر موردتوجه قرار نگیرد استان‌های هم‌جوار هم درگیر خواهند شد.
زاهدی با اشاره به انتصاب دادستان جدید گفت: داستان جدید از افراد باسابقه در دستگاه قضا است و بی‌شک باید دستگاه‌های اجرایی با دادستان همکاری لازم را برای اجرای قوانین و عدالت داشته باشند.

انتهای پیام

captcha